Ciri heeft in The Witcher 4 een nieuwe stemactrice
Nieuws

Ciri heeft in The Witcher 4 een nieuwe stemactrice

Ciara Berkeley spreekt de stem in van het personage

Ciri wordt in The Witcher 4 ingesproken door Ciara Berkeley, zo heeft CD Projekt Red aangegeven.

Dat meldde de ontwikkelaar aan TheGamer. Ciri werd in The Witcher 3 nog ingesproken door Jo Wyatt, maar nu ze het hoofdpersonage is in het aankomende The Witcher 4 heeft men dus voor een andere actrice gekozen.

"Ciara is een getalenteerd actrice die indruk op ons maakte met haar enthousiasme en vocale acteertalenten. In deze trailer brengt ze Ciri op een manier tot leven die trouw blijft aan het personage en fans van de reeks enthousiast maakt."

Het was al bekend dat CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-trilogie werkt rondom een ander personage dan Geralt of Rivia, en tijdens The Game Awards eerder deze week werd het spel onthuld. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". Het was al bekend dat CD Projekt Red over zou stappen op Unreal Engine 5 voor de nieuwe The Witcher-game.

In de bijna zes minuten durende trailer is te zien hoe Ciri een dorpje aandoet waar bewoners om de zoveel tijd een mens opofferen aan een monster - in hun ogen een offer aan de goden. Ciri probeert het meisje dat uitverkoren is om opgeofferd te redden en neemt het op tegen het monster.

CD Projekt Red benadrukt dat The Witcher 4 een singleplayer openwereld-rpg wordt en de start van een nieuwe saga is. Het bedrijf noemt het de meest ambitieuze openwereld-Witcher-game tot dusver. Verder liet de ontwikkelaar weten dat het problemen die de release van Cyberpunk 2077 plaagden wil vermijden met The Witcher 4. Ook is inmiddels bevestigd dat Geralt of Rivia - het hoofdpersonage van de vorige The Witcher-games - een rol zal hebben in de game en dat stemacteur Doug Cockle hem weer van stem zal voorzien.

Een releasedatum en platforms voor The Witcher 4 zijn niet aangekondigd, maar het is zo goed als zeker dat het spel naar pc, PlayStation en Xbox komt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige The Witcher-makers onthullen The Blood of Dawnwalker in januari
Nieuws

Voormalige The Witcher-makers onthullen The Blood of Dawnwalker in januari

Het logo van de actie-rpg is al wel getoond

Rebel Wolves, een studio bestaande uit meerdere mensen die voorheen bij CD Projekt Red aan de The Witcher-games hebben gewerkt, doet op 13 januari 2025 zijn nieuwe game The Blood of Dawnwalker uit de doeken.

Het was al een tijdje bekend dat er aan het spel, dat voorheen simpelweg als Dawnwalker bekendstond, gewerkt wordt. Ook werd eerder dit jaar aangekondigd dat Bandai Namco de game zal uitgeven.

De daadwerkelijke onthulling van The Blood of Dawnwalker vindt dus op 13 januari plaats, om 22:00 uur Nederlandse tijd om precies te zijn. In onderstaande video wordt het logo van de game voor het eerst getoond.

The Blood of Dawnwalker wordt een actie-rpg die zich in een Middeleeuws Europa afspeelt, en qua grootte moet het spel vergelijkbaar worden met de Blood and Wine-uitbreiding van The Witcher 3. Daarbij draait de game op Unreal Engine 5 en komt het naar pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Rebel Wolves werd in 2022 opgericht en wordt aangestuurd door Konrad Tomaszkiewicz, de regisseur van The Witcher 3: Wild Hunt en producent van Cyberpunk 2077. Hij heeft diverse voormalige CD Projekt Red-werknemers aangenomen, waaronder zijn broer Mateusz. In het team zitten verder ervaren ontwikkelaars als Daniel Sadowski (The Witcher 1, Growing Up), Jakub Szamałek (The Witcher 3, Cyberpunk 2077, Thronebreaker), Tamara Zawada (The Witcher 3, Shadow Warrior 2) en Bartłomiej Gaweł (The Witcher 1, 2 en 3).

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Bungie nam fans aan omdat ze voor lager salaris werken'
Nieuws

'Bungie nam fans aan omdat ze voor lager salaris werken'

Aldus de voormalige chief legal officer van het bedrijf

Destiny-ontwikkelaar Bungie zou fans aangenomen hebben omdat zij voor een lager salaris zouden willen werken.

Dat claimt de voormalige chief legal officer van het bedrijf, Don McGowan, in een interview met IATSE (via Insider Gaming). In dat interview vertelt hij dat het aannemen van fans een vrij reguliere manier is voor bedrijven om "weg te komen met een lager salaris geven" omdat ze aan een game werken waar ze van houden. Volgens hem "maakten ze daar bij Bungie absoluut gebruik van". "We namen fans aan omdat zij voor minder wilden werken."

Volgens McGowan vroegen mensen uit de industrie aan hem veelvuldig: "Hoeveel salaris heb je moeten inleveren om bij Bungie te gaan werken?" McGowan claimt dat dit een hardnekkig beeld is die rondom Bungie hangt, en blijkbaar dus niet onterecht. "Het is een vreselijke reputatie om te hebben, maar als je alleen fans aanneemt, kom je ermee weg."

Bungie ligt de laatste weken sowieso onder vuur. De voormalige werknemer Christopher Barrett heeft zowel Bungie als huidige eigenaar PlayStation aangeklaagd vanwege "de schade die is aangericht" aan zijn carrière en reputatie. Barrett stond voorheen aan het roer van de ontwikkeling van Marathon. Zijn rol is overgenomen door Joe Ziegler.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!