CES 2020: Panasonic VR-bril en de stoel uit WALL-E
Gamer.nl
Nieuws

CES 2020: Panasonic VR-bril en de stoel uit WALL-E

De laatste dag van de CES 2020 zit er op. Naast de bekende presentaties van de eerste dagen, waren er op de beurs ook veel bijzondere nieuwe producten en diensten te vinden. Vandaag kijken we naar een VR-bril van Panasonic, een slimme variant van HDR en de stoel uit WALL-E.

Panasonic's VR bril ziet er net iets anders uit

We kennen VR-headsets allemaal als grote dingen die oncomfortabel op het hoofd zitten. Panasonic laat zien dat het ook anders kan. Op de beurs toonden ze een VR-bril dat er meer uit ziet als een normale zonnebril met een steampunk-design. De bril ziet er niet alleen beter uit, hij is ook nog eens een stuk lichter en vereist geen band om je achterhoofd. Net als een normale bril rust hij dus alleen op je neus en oren.

©GMRimport

Daar blijft het echter niet bij, want deze bril is de eerste VR-bril met HDR-weergave en een 4K UHD-resolutie. De beelden zouden daardoor veel realistischer moeten lijken met weinig tot geen 'screen door effect'.

Helaas duurt het nog wel even voordat deze VR-bril op de markt komt. Daarnaast is het onwaarschijnlijk dat Panasonic ze zal verkopen aan consumenten, de verwachting is dat ze verkocht worden aan bedrijven en VR sports.

Slimmere HDR-weergave met Dolby Vision IQ

HDR-weergave is al een grote upgrade vergeleken met SDR, maar er zijn nog een aantal gebreken. Zo is HDR op het moment afgestemd op donkere ruimtes zoals bioscoopzalen, terwijl dat in de thuisomgeving zelden het geval is. Hierdoor is het beeldmateriaal in verlichte ruimtes vaak minder goed zichtbaar, terwijl HDR dat juist zou moeten verbeteren.

Watch on YouTube

Dolby Vision komt daarom nu met een oplossing: Dolby Vision IQ. Deze HDR add-on maakt gebruik van de lichtsensor in televisies en past zo de weergave aan. Daarmee zou de televisie altijd het beste beeld moeten geven, ongeacht het omgevingslicht. LG en Panasonic gaan de eerste merken zijn die Dolby Vision IQ gaan ondersteunen.

Razer Kishi smartphone-controller

De moderne touchscreens zijn voor veel applicaties ideaal, maar voor gamen is het nog altijd ongeschikt door het gebrek aan feedback. Een externe controller kan dan een uitkomst bieden, maar die zijn vaak van een slechte kwaliteit en maken gebruik een relatief langzame Bluetooth-verbinding. Razer heeft op CES een controller gepresenteerd die beide problemen zou moeten oplossen. De Kishi is een controller die je direct aansluit op je smartphone (iOS of Android), waardoor je geen gebruik maakt van de langzame Bluetooth verbinding.

Watch on YouTube

Met populaire games als Fortnight en de recentelijk gelanceerde Google Stadia is een goede controller voor je telefoon geen slechte keus. Hoewel er geen adviesprijs bekend is gemaakt, zal de prijs niet veel afwijken van de Razer Junglecat, welke ongeveer 100 euro kost. Hij moet begin dit jaar al in de winkels te vinden zijn.

Segway S-Pod komt rechtstreeks uit WALL-E

Weet je nog hoe die leuke Pixar-film WALL-E de luie mensen uit de toekomst belachelijk maakte? Juist ja: een stoel die je overal naartoe brengt met een veel te dikke maatschappij als resultaat. Segway heeft die film ook gezien, maar heeft er duidelijk een andere boodschap uit gehaald, want op CES hebben ze precies zo'n stoel gepresenteerd.

©GMRimport

Toegeven, hij zweeft niet zoals in WALL-E, maar deze elektrisch aangedreven stoel komt toch wel ernstig dichtbij. De luie vorm van de originele Segway heeft een topsnelheid van ongeveer 40km/h en haalt een afstand van 70km op een accu. De stoel komt eind dit jaar beschikbaar als commercieel product en zal kort daarna ook voor consumenten te koop zijn. Over een prijs wil het bedrijf nog niks zeggen.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!