CD Projekt wil meest realistische menigte ooit in Cyberpunk 2077-vervolg
Nieuws

CD Projekt wil meest realistische menigte ooit in Cyberpunk 2077-vervolg

Random voorbijgangers moeten zich realistischer gedragen

CD Projekt Red is van plan om het nog naamloze vervolg op Cyberpunk 2077 met de "meest realistische menigte ooit gezien in een game" uit te rusten.

Dat valt te lezen in een reeks nieuwe vacatures waarin gezocht wordt aan mensen die mee kunnen werken aan de ontwikkeling van het vervolg. Hoewel een vacature natuurlijk geen indicatie is van de uiteindelijke inhoud van een game, liggen de ambities gezien de beschrijvingen hoog.

Zo moet een 'lead encounter designer' volgens de vacature "nauw samenwerken met het systems design-team om een systeem voor de meest realistische en reactieve menigte ooit in een game te creëren". Grote groepen mensen komen logischerwijs veelvuldig voor in openwereldgames, waaronder de Cyberpunk-spellen, en gezien de beschrijving lijkt de ontwikkelaar het gedrag van deze random NPC's naar een hoger niveau te willen tillen in het aankomende vervolg.

Een vervolg op Cyberpunk 2077, dat de codenaam Project Orion draagt, wordt ontwikkeld door de relatief nieuwe Noord-Amerikaanse tak van CD Projekt Red die is gevestigd in Boston en Vancouver. Dat moet er mede voor zorgen dat het vervolg meer "authentiek Amerikaans" aanvoelt. Als voorbeeld werden de putdeksels op de straten van Night City gegeven. "Deze bedekken de riolen in Europa - bijvoorbeeld in Duitsland - maar het zijn geen putdeksels die je normaal op straat in de VS ziet."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'
Nieuws

Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'

Nintendo gaf eerder aan dat het voldoende exemplaren wilde produceren

Een grote Amerikaanse retailer claimt te verwachten dat op de dag dat de Nintendo Switch 2 gereserveerd kan worden, de console uitverkocht zal raken.

Insider Gaming claimt interne e-mails en documenten van een grote Amerikaanse winkelketen in te hebben gezien waarin dit wordt gemeld. Dit ondanks dat Nintendo eerder nog aangaf dat het een groot aantal exemplaren van de console wil produceren om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk tekorten zijn rond de release van de console en 'scalpers' buitenspel worden gezet.

In de documentatie van de Amerikaanse winkelketen wordt ook gemeld dat de reserveringen van de Nintendo Switch 2 op 9 april beschikbaar komen. Eerder deze week ging er nog een gerucht dat de pre-orders op 2 april live zouden gaan. Wat de precieze datum wordt is nog niet officieel bekend. De retailer meldt dat de console in juni uitkomt. Er wordt ook melding gemaakt van een verzamelmunt die mensen met een pre-order zullen ontvangen.

Aankomende woensdag om 15:00 uur Nederlandse tijd zendt Nintendo een Direct-livestream uit waar meer informatie over de Switch 2 en diens games wordt gegeven. Naar verwachting wordt daar ook duidelijkheid gegeven over de releasedatum, prijs en pre-order-datum van de console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn
Nieuws

Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn

Via een patch zou de mogelijkheid inmiddels verwijderd zijn

In de deze week uitgekomen early access-versie van levenssimulator Inzoi konden spelers in eerste instantie tegen kinderen rijden met een auto. Volgens de ontwikkelaar ging het om een bug.

Toen Inzoi gisteren via Steam Early Access beschikbaar kwam, verschenen er al snel filmpjes online waarin te zien is dat men met auto's kinderen aan kan rijden. Eerder werd al bekendgemaakt dat personages in de game konden sterven door aangereden te worden, maar normaliter blijven kinderen in games buiten schot.

Een woordvoerder van Krafton heeft het volgende aan Eurogamer laten weten: "Dit wordt veroorzaakt door een onbedoelde bug en is opgelost met een nieuwe patch. Deze weergaves zijn enorm ongepast en tonen niet de intentie en waardes van Inzoi. We begrijpen hoe serieus deze situatie is en versterken ons interne reviewproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen."

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft". De game viel al snel op door de realistische graphics en een vorig jaar uitgekomen demo waarmee spelers alvast personages konden creëren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!