CD Projekt wil meest realistische menigte ooit in Cyberpunk 2077-vervolg
Random voorbijgangers moeten zich realistischer gedragen
CD Projekt Red is van plan om het nog naamloze vervolg op Cyberpunk 2077 met de "meest realistische menigte ooit gezien in een game" uit te rusten.
Dat valt te lezen in een reeks nieuwe vacatures waarin gezocht wordt aan mensen die mee kunnen werken aan de ontwikkeling van het vervolg. Hoewel een vacature natuurlijk geen indicatie is van de uiteindelijke inhoud van een game, liggen de ambities gezien de beschrijvingen hoog.
Zo moet een 'lead encounter designer' volgens de vacature "nauw samenwerken met het systems design-team om een systeem voor de meest realistische en reactieve menigte ooit in een game te creëren". Grote groepen mensen komen logischerwijs veelvuldig voor in openwereldgames, waaronder de Cyberpunk-spellen, en gezien de beschrijving lijkt de ontwikkelaar het gedrag van deze random NPC's naar een hoger niveau te willen tillen in het aankomende vervolg.
Een vervolg op Cyberpunk 2077, dat de codenaam Project Orion draagt, wordt ontwikkeld door de relatief nieuwe Noord-Amerikaanse tak van CD Projekt Red die is gevestigd in Boston en Vancouver. Dat moet er mede voor zorgen dat het vervolg meer "authentiek Amerikaans" aanvoelt. Als voorbeeld werden de putdeksels op de straten van Night City gegeven. "Deze bedekken de riolen in Europa - bijvoorbeeld in Duitsland - maar het zijn geen putdeksels die je normaal op straat in de VS ziet."