Capcom reageert op Dragon's Dogma 2-klachten van spelers
Alle items uit microtransacties zijn ook in de game zelf beschikbaar
Capcom heeft gereageerd op de klachten die Dragon's Dogma 2-spelers uiten over microtransacties en een onstabiele framerate.
Vanochtend bleek al dat de gebruikersrecensies van de Steam-versie van Dragon's Dogma 2 op 'grotendeels negatief' staan - al is dit inmiddels naar 'verdeeld' gewijzigd. Dit heeft met twee zaken te maken: enerzijds de instabiele framerate in het spel, anderzijds de microtransacties die vandaag op de release opeens zijn toegevoegd.
In een nieuwe blogpost op Steam heeft Capcom op de situatie gereageerd. Allereerst verontschuldigt ht bedrijf zich aan iedereen. Vervolgens laat het bedrijf weten dat het werkt aan het oplossen van crashes en andere bugs, die met toekomstige patches moeten worden opgelost. Ook moet de Steam-versie van de game een optie krijgen om de game opnieuw op te starten.
Wat de microtransacties betreft, benadrukt Capcom dat alle items die gekocht kunnen worden ook in de game verkrijgbaar zijn. Over de framerate vertelt het bedrijf hetzelfde als in een statement dat het vanochtend al uitbracht: "In Dragon's Dogma 2 is een grote hoeveelheid CPU-gebruik toegewezen aan elk personage en de impact van hun fysieke aanwezigheid in diverse gebieden. In bepaalde situaties waarin meerdere personages tegelijkertijd aanwezig zijn, kan het CPU-gebruik erg hoog oplopen en dat kan effect hebben op de framerate."
Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk is ondanks de framerate en de microtransacties - waarvan hij op voorhand verwittigd was - positief over de game en gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."