'Blizzard-survivalgame Odyssey geannuleerd vanwege problemen met engine'
De game zou zo'n zes jaar in ontwikkeling zijn geweest
Odyssey, de nieuwe survivalgame waar Blizzard al jaren aan werkte, is schijnbaar geannuleerd vanwege problemen met de engine waar de game op liep.
Gisteren werd aangekondigd dat Microsoft 1900 mensen van Xbox, Activision Blizzard en Bethesda ontslaat. Toen werd ook duidelijk dat Blizzard-directeur Mike Ybarra vertrekt en dat de survivalgame van Blizzard, Odyssey, is geannuleerd.
Bloomberg meldt nu dat het spel in een "ontwikkelingshel" zat vanwege problemen met de engine waar de game op draait, genaamd Synapse. Het gaat om een intern gemaakte engine die oorspronkelijk werd ontwikkeld om mobiele games op te draaien.
Hoewel Blizzard eigenlijk van plan was om Unreal Engine te gebruiken voor de ontwikkeling van Odyssey, werden ze door leidinggevenden opgedragen Synapse te gebruiken. Dit zou constante problemen tijdens de ontwikkeling hebben veroorzaakt, waardoor uiteindelijk werd besloten het project te annuleren.
Het concept achter Odyssey bestaat al sinds 2017. Het had een openwereld-survivalgame moeten worden met servers waarop honderd spelers tegelijk konden spelen.