Benchmark-tool van Nvidia en géén RTX 2080 Ti Super
Nieuws

Benchmark-tool van Nvidia en géén RTX 2080 Ti Super

Nvidia heeft het leven van hardware-journalisten makkelijker gemaakt met het uitbrengen van software waarmee de framerate gemeten kan worden. Daarnaast heeft Nvidia bevestigd dat er geen RTX 2080 Ti Super op de markt zal komen en lanceert InWin een kleurrijke behuizing.

Nvidia lanceert benchmark-tool genaamd FrameView

Nvidia GeForce Experience bood al een lange tijd de optie om de framerate in een game weer te geven of om de gamebeelden op te nemen, maar het opnemen van de framerate is niet mogelijk. Daarom heeft Nvidia nu FrameView gelanceerd, een benchmark-tool voor framerates met een aantal interessante extra's.

©GMRimport

FrameView is niet alleen in staat om de framerate te meten inclusief 90, 95 en 99 percentiel berekeningen, maar ook het opgenomen vermogen wordt bijgehouden. Daarmee maakt Nvidia het enorm makkelijk om real-time de verhouding tussen prestatie en vermogen te berekenen. Deze functies werken ook allemaal op AMD-videokaarten, maar helaas is het opgenomen vermogen bij AMD niet accuraat. Dat is echter niet iets waar Nvidia iets aan kan doen, want zij zijn afhankelijk van de informatie die beschikbaar is via AMD's API.

Nvidia FrameView werkt met vrijwel alle games, of ze nou draaien op DirectX 9 tot 12, OpenGL, Vulkan of UWP. De applicatie is nog in beta, maar kan al gratis gedownload worden van Nvidia's website.

Nvidia bevestigt: er komt geen RTX 2080 Ti Super

Tegenover TweakTown heeft Nvidia bevestigd dat er geen Super-versie komt van de RTX 2080 Ti-videokaart. Onlangs heeft Nvidia de RTX-serie voorzien van een Super-upgrade waarbij de RTX 2060, RTX 2070 en RTX 2080 een kleine prestatie-boost hebben gekregen. Hiermee heeft Nvidia zich voorbereid op de daarna uitgebrachte AMD RX 5700-serie door een betere prijs-prestatie verhouding te bieden.

©GMRimport

Nvidia geeft geen uitleg over het uitblijven van de RTX 2080 Ti-super, maar door het uitblijven van concurrentie in het high-end segment is makkelijk om zelf een conclusie te trekken: het is niet nodig. Nvidia haalt weinig winst uit het vernieuwen van een videokaart die met een redelijke marge alleen aan de top staat. Enkel de RTX Titan is een fractie sneller, maar Nvidia wil natuurlijk niet met zichzelf gaan concurreren.

144 leds op de nieuwe InWin 309-behuizing

InWin staat bekend om de bijzondere behuizingen die voor duizenden euro's over de toonbank gaan, maar ze maken ook betaalbare behuizingen met een leuke twist. De nieuwe InWin 309 is zo'n exemplaar, al zal hij waarschijnlijk niet snel in de budgetbak verschijnen. De ATX-behuizing krijgt namelijk een glazen voorkant met daarachter 144 rgb-leds die kunnen functioneren als een kleurrijk scherm.

Watch on YouTube

Naast de led-matrix aan de voorkant, komt de behuizing ook met vier nieuwe InWin EGO ventilatoren met zestien leds in een siliconen frame. Het hele vierkante frame van de ventilatoren kan oplichten in een door jou gekozen kleur of kleuren. De ventilatoren en alle andere hardware zijn zichtbaar door een groot glazen zijpaneel. Interactieve aansturing van de leds met geluid en 360mm radiator-support maken het plaatje compleet. Als aansluitingen zijn er aan de voorkant een USB 3.1 Type-C connector, twee keer USB 3.0 en headset-poorten.

Wat de behuizing gaat kosten en wanneer hij precies op de markt komt, is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld
Nieuws

Microsoft was in december de grootste game-uitgever ter wereld

Er werd 465 miljoen dollar aan games van het bedrijf uitgegeven

Microsoft was afgelopen december de grootste game-uitgever ter wereld: er werd maar liefst 465 miljoen dollar - omgerekend meer dan 447 miljoen euro - aan games van het bedrijf uitgegeven.

Dat blijkt uit informatie van databedrijf Ampere (via VGC). Het succes is mede te danken aan het op Xbox en pc uitgekomen Indiana Jones and the Great Circle, maar werd bovenal behaald dankzij het afgelopen najaar uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6. Die game, en andere spellen in de reeks die via Call of Duty HQ beschikbaar zijn, trokken in november 38 miljoen maandelijkse gebruikers aan, waardoor de franchise ook in december nog mateloos populair was.

Saillant detail is dat 64 procent van al het geld dat consumenten in december aan Microsoft-games uitgaven, dat op PlayStation-consoles deden. Als gevolg was Microsoft zoals gezegd de grootste game-uitgever ter wereld in die maand, met een flinke voorsprong op Electronic Arts, dat in dezelfde periode 366 miljoen dollar genereerde - onder andere dankzij EA Sports FC 25. Call of Duty: Black Ops 6 is eigendom van Activision Blizzard, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Microsoft.

Uit andere data bleek onder andere dat Marvel Rivals 29 miljoen actieve spelers had in december, en dat Path of Exile 2 wereldwijd 148 miljoen dollar genereerde. Daarbij werden er dertig miljoen uren in Fortnite besteed op Eerste Kerstdag - wat betekent dat de gemiddelde Fortnite-speler op die dag 2,3 uur aan de game spendeerde.

De PlayStation 5 verkoopt wereldwijd beter dan de Xbox Series X en S, maar de stappen die Microsoft heeft gemaakt op het gebied van overnames van grote uitgevers en het uitbrengen van games op consoles buiten Xbox zorgen er dus wel voor dat spelers massaal geld uitgeven aan games van het bedrijf. Het is dan ook niet gek dat Xbox-baas Phil Spencer afgelopen weekend aangaf dat het bedrijf steeds meer Xbox-games naar andere systemen blijft brengen, al zien hij hardware nog altijd als essentieel onderdeel van Microsofts strategie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe
Nieuws

Worlds Part 2-update voegt nog meer variatie aan No Man's Sky toe

Hello Games blijft de in 2016 uitgekomen game maar verbeteren

Hello Games heeft de Worlds Part 2-update voor No Man's Sky uitgebracht, waardoor er nog meer variatie te vinden is op de talloze planeten in de game.

In een uitvoerige blogpost vertelt de ontwikkelaar dat "het algoritme van het universum is geëvolueerd, waardoor er prachtige nieuwe bergen, diepe valleien en uitgestrekte vlaktes" op planeten te vinden zijn.

Daarnaast zijn er nieuwe omgevingen voor in de diepste oceanen toegevoegd, vol met "buitenaardse landschappen en geheimzinnige aquatische levensvormen". Er zijn zelfs nieuwe 'paarse' zonnestelsels van toegevoegd die "ontelbare nieuwe werelden" bevatten, en een compleet nieuwe verhaallijn.

De update zorgt er verder voor dat spelers hun inventaris met één druk op de knop kunnen organiseren, en kunnen er een reeks aan helmen gebaseerd op aquaria worden vrijgespeeld door mijlpalen omtrent vissen te behalen. Via een nieuwe Abandoned-modus kan men er voor kiezen om alle levensvormen uit de game te halen.

Volgens Hello Games kunnen spelers ook snellere laadtijden verwachten, ziet het wateroppervlakte er nu beter uit, werken mods nu beter en hebben modders meer controle over hun creaties, zijn er ruïnes van oude samenlevingen op planeten te vinden, is het lichtgebruik in de game verbeterd en zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd in de game en user interface die de speelervaring moeten verbeteren.

Vorige zomer kwam de eerste Worlds-update voor No Man's Sky al uit waarmee meer variatie en verbeteringen werden doorgevoerd. Hello Games voorziet No Man's Sky daarnaast al jaren van nieuwe content middels gratis updates.

Daarnaast werkt de ontwikkelaar aan een nieuwe game genaamd Light No Fire. Spelers bezoeken daarin een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!