Baldur's Gate 3-studio hoopt aan kleinere game te kunnen werken
Liever niet weer zes jaar één game in ontwikkeling
Larian Studios, de in België gesitueerde ontwikkelaar van het pas uitgekomen Baldur's Gate 3, hoopt in de toekomst aan een kleinschaligere game te kunnen werken.
Dat liet CEO Swen Vincke weten in een interview met Bloomberg. De website schrijft dat hij hoopt dat men aan meerdere games kan werken, en dat er ook de drang is om een game met een kleinere schaal te maken. Hij wil daarbij niet weer zes jaar besteden aan het ontwikkelen van één enkele game, zoals met Baldur's Gate 3 het geval was.
Baldur's Gate 3 verscheen afgelopen week op pc en is in korte tijd erg populair geworden. Zo is de game op de negende plek in de lijst met meeste gelijktijdige spelers op Steam verschenen. Het succes van de game is voor Vincke echter geen geruststelling, zo meldt hij in het interview. "Het baart me juist zorgen. Ik ben liever de underdog."
Eerder werd al bekendgemaakt dat de PlayStation 5-versie van Baldur's Gate 3 op 6 september uitkomt. De Xbox Series X en S-versie laat langer op zich wachten, mogelijk zelfs tot in 2024.
Bastiaan Vroegop schreef een review-in-progress van de game: "Het voelt alsof we na een paar dagen nog maar een fractie van de game hebben gezien. Niet alleen qua verhaal: het is een game vol vermoedelijke geheimen, waarbij je het idee hebt dat je situaties op nog een totaal andere manier kunt oplossen dan waar je nu nog niet aan hebt gedacht. Daar verwees Larian al naar in eerdere livestreams. Speel je bijvoorbeeld een Paladin die iets kwaadaardigs doet? Dan ben je ineens een Oathbreaker, met serieuze gevolgen voor het verhaal en de gameplay."