Baldur's Gate 3-bug zorgt voor problemen met opslaan
Nieuws

Baldur's Gate 3-bug zorgt voor problemen met opslaan

Larian publiceert een FAQ met mogelijke oplossingen

Sommige spelers van het gisteren uitgekomen Baldur's Gate 3 maken melding van een bug die er voor zorgt dat de game niet opgeslagen kan worden.

Het probleem zou zich bij sommige spelers specifiek voordoen bij het synchroniseren van de save met de cloud, waarna er niet opgeslagen kan worden of een andere savefile ingeladen kan worden. Sommigen melden dat het uitzetten van de cloudsync-optie de bug verhelpt, anderen hebben het spel opnieuw moeten installeren.

Larian Studios zegt in ieder geval op de hoogte te zijn en heeft terwijl het aan een permanente oplossing werkt een FAQ gepubliceerd waarin het diverse tijdelijke oplossingen aandraagt. Zo zou het kunnen helpen om de gamefiles en savefiles in de BitDefenders-map van betrouwbare files te plaatsen, en kan er een uitzondering gemaakt worden voor de game in Windows Defender.

Baldur's Gate 3 is gisteren uitgekomen op pc. De game behaalde gisterennacht bijna 500.000 gelijktijdige spelers op Steam. Eerder werd al bekendgemaakt dat de PlayStation 5-versie van Baldur's Gate 3 op 6 september uitkomt. De Xbox Series X en S-versie laat langer op zich wachten, mogelijk zelfs tot in 2024.

Bastiaan Vroegop schreef gisteren een review-in-progress van de game: "Het voelt alsof we na een paar dagen nog maar een fractie van de game hebben gezien. Niet alleen qua verhaal: het is een game vol vermoedelijke geheimen, waarbij je het idee hebt dat je situaties op nog een totaal andere manier kunt oplossen dan waar je nu nog niet aan hebt gedacht. Daar verwees Larian al naar in eerdere livestreams. Speel je bijvoorbeeld een Paladin die iets kwaadaardigs doet? Dan ben je ineens een Oathbreaker, met serieuze gevolgen voor het verhaal en de gameplay."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!