Asus onthult ProArt RTX 40-gpu's voor content creators
Gamer.nl
Nieuws

Asus onthult ProArt RTX 40-gpu's voor content creators

Te beginnen met een RTX 4080 en RTX 4070 Ti

Onder het ProArt-vaandel produceert Asus tegenwoordig ook videokaarten voor content creators, te beginnen met een RTX 4080 en RTX 4070 Ti.

Zo liet Asus zelf weten middels persberichten en een artikel op het Edge Up-blog. Het voor contentproducenten bedoelde ProArt-dochtermerk van Asus trapte oorspronkelijk af met een telg productiemonitoren, maar werd al snel uitgebreid met randapparatuur, all-in-one-systemen en moederborden. Zeer binnenkort voegen dus ook de eerste videokaarten zich bij het aanbod. 

Geheel in lijn met de ProArt-belofte zetten de eerste gpu's ook relatief hoog in: Nvidia's RTX 4080 (adviesprijs 1.399 euro) en RTX 4070 Ti (vanaf 909 euro) zijn niet de minste grafische processoren, met veeleisende pc-gamers als voornaamste doelgroep. Enkel Nvidia's topmodel, de RTX 4090, biedt nog een tik meer rekenkracht.

In tegenstelling tot uitbundige gamingmodellen ogen de ProArt-kaarten behoorlijk sober. Het bijna zwarte chassis is rechtlijnig, met enkel wat typerende, goudkleurige ProArt-accenten om het geheel te stileren. Zowel de RTX 4080 als de RTX 4070 Ti houden vast aan een dikte van maximaal tweeënhalf PCI-slot, met een lengte van uiterlijk 300 millimeter. Van rgb-verlichting is hier, enigszins vanzelfsprekend, geen sprake. 

Net als het gros van de moderne gamingkaarten houden de ProArt-gpu's vast aan een koelopstelling van drie ventilatoren. Deze zouden echter wel ontworpen en aangepast zijn om maximaal 44 decibel aan lawaai te produceren, met uiteraard ook een '0 decibel-modus', die de ventilatoren compleet uitschakelt bij lagere workloads.

Onduidelijk is nog wel wanneer de ProArt-kaarten precies in de Benelux verkrijgbaar moeten zijn, laat staan wat de precieze adviesprijs zal bedragen. Vroege versies van de kaarten worden dezer dagen wel tentoongesteld op het honderdste jubileum van de NAB Show in Las Vegas, een terugkerende beurs voor (televisie)producenten en andere contentprofessionals. Op dezelfde beursvloer demonstreert Asus onder meer ook nieuwe ProArt-beeldschermen met microledpanelen en de laatste telg ProArt-moederborden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage
Gamer.nl
Nieuws

Ninja Gaiden: Ragebound bevat een tweede speelbare personage

Game komt aankomende zomer op consoles en pc uit

Een nieuwe trailer van Ninja Gaiden: Ragebound heeft een tweede speelbare personage voor de game onthuld: Kumori.

Kumori stamt uit de beruchte Black Spider Clan en gebruikt modernere wapens en demonische krachten om de vijand te slim af te zijn. Eerder werd al het speelbare personage

In de game reist Ryu Hayabusa naar de Verenigde Staten om het testament van zijn vader te eren. Terwijl hij weg is, breekt de barrière tussen de menselijke en demonenwereld plots, waardoor er een angstaanjagend leger aan monsters Hayabusa Village aandoet. In Ryu's afwezigheid moet de jonge ninja Kenji Mozu aan de slag om het dorp te redden. Nu blijkt dus ook dat Kumori een belangrijke rol zal spelen.

Ninja Gaiden: Ragebound wordt door Blasphemous-studio The Game Kitchen in samenwerking met Koei Tecmo en Team Ninja gemaakt. De game combineert de klassieke gameplay en lore van de franchise uit de 8-bit-generatie met de diepgang en intensiteit van de later verschenen 3D-games. De pixelgraphics vallen daarbij meteen op.

Ninja Gaiden: Ragebound verschijnt aanstaande zomer voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (Steam).

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo start Switch 2-reclamecampagnes in Japan en VS

Waaronder een ode aan de in 1991 verschenen Super NES-reclame met Paul Rudd

In zowel de Verenigde Staten als Japan zijn reclamecampagnes voor de Nintendo Switch 2 van start gegaan.

Zo is in de Verenigde Staten de reclame 'Now You're Playing Together' uitgezonden, waarin acteur Paul Rudd via GameChat samen met anderen Mario Kart World speelt. De reclame is een duidelijke ode aan de Super NES-reclame uit 1991 waarin Rudd ook speelde.

In japan worden diverse korte reclames uitgezonden voor Mario Kart World en de Switch 2. Daarnaast melden diverse Japanse inwoners op social media dat ze op straat ook advertenties voor de console beginnen te zien.

Onlangs werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 op 5 juni verschijnt. De console gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een bundel met een digitale code voor Mario Kart World die 509,99 euro kost. Reserveringen kunnen in de Benelux sinds enige tijd gemaakt worden bij winkels en Nintendo's eigen webshop. Hou hier alles rondom Switch 2-pre-orders in de gaten.

Met de dock kunnen games op Switch 2 in maximaal 4K en HDR afgespeeld worden op televisies die dat ondersteunen. Het scherm van de Switch 2 zelf geeft games in 1080p en HDR weer, in maximaal 120 fps, en heeft twee keer zoveel pixels als de eerste Switch. Ook is er ondersteuning voor DLSS, de upscaletechnologie van Nvidia.

De Joy-Con-controllers worden ditmaal via magneten verbonden met de console. Er komt tevens een nieuwe Pro Controller die los gekocht kan worden, met nieuwe knoppen aan de achterkant en een ingang voor koptelefoons. Met GameChat kunnen mensen tijdens het gamen met elkaar praten. Er kan ook een camera gekocht worden zodat mensen elkaar kunnen zien bij gebruik van GameChat. De Switch 2 kan ook de meeste games die op de Switch zijn verschenen afspelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!