Amnesia-ontwikkelaar wil zich minder op horrorgames gaan richten
Nieuws

Amnesia-ontwikkelaar wil zich minder op horrorgames gaan richten

In plaats daarvan moeten 'emotionele kwaliteiten' meer ruimte krijgen

Frictional Games, de ontwikkelaar van de Amnesia-reeks, wil zich in de toekomst wat minder op het maken van horrorgames richten.

Dat meldt creative director Thomas Grip in een interview met 80.lv. "Al onze games bevatten horrorelementen, maar wat we vooral proberen te doen is 'speelbare immersie' creëren. In horrorgames staan de emoties centraal, maar we verkennen ook andere thema's buiten enge situaties."

Hij vervolgt: "Ik denk dat we bij toekomstige projecten iets minder van horror gebruikmaken om meer ademruimte te geven aan de emotionele kwaliteiten. Ik ben er van overtuigd dat deze games nog altijd als Frictional-games gaan voelen."

Frictional is zoals gezegd vooral bekend van het leveren van horrorspellen. In juni bracht het Amnesia: The Bunker uit, de eerste game in de reeks waarin spelers een wapen kunnen dragen en meer vrijheid krijgen om de omgeving te verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Hearts Missing-Link voor onbepaalde tijd uitgesteld
Nieuws

Kingdom Hearts Missing-Link voor onbepaalde tijd uitgesteld

Game maakt gebruik van de GPS-technologie in smartphones

Het mobiele spel Kingdom Hearts Missing-Link had eigenlijk dit jaar moeten verschijnen, maar is nu voor onbepaalde tijd uitgesteld.

"Terwijl we ons voorbereidden voor de release van Kingdom Hearts Missing-Link hebben we de moeilijke beslissing gemaakt om het spel uit te stellen", zo wordt verteld via een tweet op het officiële account van de game. "We verontschuldigen ons naar de spelers die uitkeken naar de release en stellen jullie geduld op prijs. Kijk uit naar meer informatie."

Kingdom Hearts Missing-Link wordt een mobiele actie-rpg die gebruikmaakt van de GPS in de smartphone van de gebruiker. De game lijkt in tegenstelling tot andere mobiele games met hetzelfde concept, zoals Pokémon Go, het echter wel iets anders aan te pakken: een eerdere trailer suggereerde dat spelers niet naar locaties in het echt hoeven te reizen om die toch in de game te bezoeken.

Diverse Disney-personages maken onderdeel uit van de game, waaronder Simba, Ariël, Winnie de Poeh en Mickey Mouse. Zij zullen echter niet direct in de spelwereld voorkomen, maar kunnen via icoontjes tijdens gevechten worden ingezet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Speelbare ghouls komen in maart naar Fallout 76
Nieuws

Speelbare ghouls komen in maart naar Fallout 76

Tegelijk met het twintigste seizoen van de game

De mogelijkheid om als een ghoul te spelen komt in maart 2025 beschikbaar in Fallout 76.

Afgelopen oktober kondigde Bethesda al aan dat de optie naar de mmo kwam, maar nu is dus bekend dat dit in maart 2025 wordt toegevoegd aan de game. Het maakt onderdeel uit van het twintigste seizoen van Fallout 76.

Men kan er voor kiezen om als een ghoul te spelen wanneer men level 50 heeft behaald en de Ghoulification-missie heeft gedaan. Een van de voordelen van het zijn van een ghoul is dat straling geen schade meer aanricht en dat men niet meer hoeft te eten. Ghouls hebben wel een zogeheten 'feral meter'. Wanneer die volloopt worden spelers agressief.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!