Amnesia-ontwikkelaar wil zich minder op horrorgames gaan richten
In plaats daarvan moeten 'emotionele kwaliteiten' meer ruimte krijgen
Frictional Games, de ontwikkelaar van de Amnesia-reeks, wil zich in de toekomst wat minder op het maken van horrorgames richten.
Dat meldt creative director Thomas Grip in een interview met 80.lv. "Al onze games bevatten horrorelementen, maar wat we vooral proberen te doen is 'speelbare immersie' creëren. In horrorgames staan de emoties centraal, maar we verkennen ook andere thema's buiten enge situaties."
Hij vervolgt: "Ik denk dat we bij toekomstige projecten iets minder van horror gebruikmaken om meer ademruimte te geven aan de emotionele kwaliteiten. Ik ben er van overtuigd dat deze games nog altijd als Frictional-games gaan voelen."
Frictional is zoals gezegd vooral bekend van het leveren van horrorspellen. In juni bracht het Amnesia: The Bunker uit, de eerste game in de reeks waarin spelers een wapen kunnen dragen en meer vrijheid krijgen om de omgeving te verkennen.