Algemene manager van Warcraft vertrekt na twaalf jaar bij Blizzard
Gamer.nl
Nieuws

Algemene manager van Warcraft vertrekt na twaalf jaar bij Blizzard

Zijn opvolger is nog niet aangekondigd

John Hight, de algemene manager en seniorvicepresident van de Warcraft-franchise, vertrekt bij Blizzard.

Hight overzag alle ontwikkeling en zaken rondom de Warcraft-franchise, waaronder World of Warcraft, Warcraft Rumble en Hearthstone. "Na twaalf geweldige jaren bij Blizzard heb ik besloten om een stap terug te nemen en een nieuwe missie aan te gaan", zo schrijft hij op social media.

"Het was een moeilijke beslissing, maar dit is een goed moment. Warcraft is er immers uitstekend aan toe in het dertigste jubileumjaar." De eerste Warcraft-game, Warcraft: Orcs and Humans, verscheen in 1994.

Hight bejubelt daarbij de fans. "Jullie zijn de meest gepassioneerde, toegewijde en creatieve community van alle games. Dankzij jullie heb ik mijn hart en ziel gestopt in het creëren van zo goed mogelijke games. Jullie hebben mij geïnspireerd, uitgedaagd en van mij een betere ontwikkelaar gemaakt." Hij bedankt ook de teams en het leiderschap van Blizzard.

Hight ging in november 2011 aan de slag bij Blizzard als executive producer en vicepresident van World of Warcraft. Hij overzag ook de productie van de consoleversie van Diablo 3. Daarvoor werkte hij onder andere bij 3DO, Electronic Arts en Santa Monica Studio. Tussendoor was hij ook nog docent game-ontwikkeling aan de universiteit.

Het is niet bekend wat Hight precies hierna gaat doen, maar hij heeft wel bevestigd dat hij in de game-industrie blijft werken. Ook is nog onbekend wie zijn positie overneemt.

View post on X
View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!