Activision deelt door AI gemaakt promotiebeeld voor Guitar Hero Mobile
Activision heeft op Instagram promotiebeeld van een mobiele versie van Guitar Hero gedeeld en vervolgens weer verborgen. Er kwam behoorlijk wat kritiek op de afbeelding, aangezien deze overduidelijk is gemaakt met kunstmatige intelligentie (AI).
De aankondiging van de nieuwe mobiele Guitar Hero-game verliep niet zo soepel als Activision waarschijnlijk had gehoopt. De onthulling van de game via een promotieafbeelding verscheen gisteren op hun Instagram-kanaal, maar werd kort daarna weer verborgen door het Amerikaanse gamebedrijf. De post is daarentegen nog steeds zichtbaar via een directe link.
In de reacties is te zien dat Activision flink wat kritiek krijgt op de afbeelding die ze hebben gemaakt - of eerder niet hebben gemaakt - om de game aan te kondigen. Het is namelijk overduidelijk dat het beeld door AI is gegenereerd. Dat blijkt niet alleen uit de kenmerkende AI-stijl, maar ook uit een aantal vreemde details, zoals het feit dat er een band met vier gitaristen op het podium staat en er drumstel te zien is waar gek genoeg niemand achterstaat.
Guitar Hero is misschien wel de meest iconische ritmegame aller tijden. Het spel dankt zijn populariteit voornamelijk aan de bijbehorende controllers in de vorm van een gitaar. Het succes van de game leidde ertoe dat ontwikkelaar RedOctane al twee jaar na de release van de eerste Guitar Hero werd overgenomen door het grote Activision.
Guitar Hero Mobile wordt de eerste Guitar Hero-game in lange tijd. Het is nog niet duidelijk wanneer we er meer van te zien krijgen en in hoeverre AI een grotere rol zal spelen in de marketing van het spel.