Acer onthult SpatialLabs; 3DS-effecten voor designlaptops
Nieuws

Acer onthult SpatialLabs; 3DS-effecten voor designlaptops

Acers designermerk ConceptD brengt het concept van de Nintendo 3DS naar een reeks nieuwe notebooks. Met behulp van stereoscopisch 3D en slimme eyetracking kunnen digitale ontwerpers hun creaties direct in een driedimensionale weergave bekijken. 

Acer kondigde hun SpatialLabs-technologie aan gedurende de online uitgezonden

Watch on YouTube

-conferentie. De nieuwe technologie lijkt aanvankelijk enkel gericht op professionele ConceptD-laptops. 

De driedimensionale upscaling wordt direct als plug-in herkend door professionele software zoals Autodesk-programma's en Blender. Het gros van ruwe 3D-bestanden, zoals. obj en .glTF, kunnen ook direct van het driedimensionale perspectief voorzien worden.

Watch on YouTube

Acers nieuwe technologie lijkt, in tegenstelling tot Nintendo's 3DS, momenteel meer gebonden aan ontwerpers dan aan gaming. Desalniettemin heeft Unreal Engine-maker Epic Games al wel aangegeven interesse te hebben in SpatialLabs.  Epic hoopt in de toekomst meer stereoscopische mogelijkheden naar hun game-omgeving te brengen. 

Momenteel lijkt SpatialLabs exclusief voor het ConceptD-dochtermerk van Acer. Onduidelijk is nog hoeveel laptops het stereoscopische effect zullen integreren, al schemerde wel door dat in ieder geval de nieuwe Acer ConceptD 7-notebook een SpatialLabs-uitvoering zal kennen. 

Ondertussen opent Acer de deuren voor software-makers en spelontwikkelaars om in aanmerking te komen voor samenwerkingen rondom zowel SpatialLabs als ConceptD zelf.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error