Aankomende Diablo 4-update maakt Barbarians en Sorcerers sterker
Update 1.1.1 voert daarnaast allerlei andere aanpassingen door
Op 8 augustus verschijnt update 1.1.1. Deze maakt onder andere de Barbarians- en Sorcerers-classes sterker.
Dat kondigde Blizzard aan in een nieuwe Campfire Chat die onlangs werd uitgezonden en hieronder bekeken kan worden. Barbarians moeten zeker vroeg in het spel sterker worden doordat de schade die moves als Rupture en Charge aanrichten verhoogd wordt. Daarnaast moeten de unieke items en Legendary Aspects van Barbarians effectiever werken.
De Sorcerer moet zeker later in de game sterker worden en minder snel het loodje leggen. Daarbij moeten er een aantal negatieve bijwerkingen van de moves van de Sorcerer worden verwijderd. De update moet ook de andere classes verbeteren. Zo zal de Rain of Arrows-move van de Rogue meer schade doen en krijgen Necromancers verbeterde Bone Spirit.
Verder zullen er na de update 99 Elixir verzameld kunnen worden, gaan de kosten om goud te respeccen met ongeveer 40 procent omlaag en zullen bazen na level 35 gegarandeerd Legendary items droppen. In Nightmare-kerkers en Helltide-gebieden zullen meer monsters te vinden zijn.
Blizzard praatte ook over veranderingen die niet via de aankomende patch worden doorgevoerd, maar waar wel aan wordt gewerkt. Zo moeten soorten aanvallen zoals Overpower qua kracht vergelijkbaar worden met Vulnerable en Critical Strike. Blizzard wil ook de Resistance-statistiek aanpassen, omdat deze nu niet erg in trek is.
Op 2 augustus worden de patch notes van update 1.1.1 gedeeld. Op die manier hebben spelers genoeg tijd om de veranderingen door te nemen voordat ze doorgevoerd worden.
Afgelopen weekend hield Blizzard ook al een Campfire Chat, nadat de update voor het eerste seizoen bij veel spelers in het verkeerde keelgat schoot. Tijdens de livestream afgelopen weekend meldde het bedrijf dat het "dit soort patches nooit meer uitbrengt". De vorige week uitgekomen patch die ter voorbereiding van het eerste seizoen diende, paste de statistieken van personages van spelers aan, waardoor sommige delen van het spel moeilijker werden. "Soms slaan we de plank gewoon mis", zo klonk tijdens de livestream.