Windows 11 krijgt eigen menu voor rgb-instellingen
Nieuws

Windows 11 krijgt eigen menu voor rgb-instellingen

Nieuwe testversies van Windows 11 lijken het mogelijk te maken rgb-instellingen op apparatuur aan te passen vanuit het besturingssysteem zelf.

De nieuwe menu-opties werden aangetroffen door softwarehistoricus Albacore op Twitter. In een recente testomgeving van Windows is een nieuw 'verlichting'-paneel te vinden in het personalisatiemenu. Aldaar lijken verschillende rgb-apparaten door Windows herkend te worden, met in ieder geval de mogelijkheid om alle apparatuur direct af te stemmen op de Windows-accentkleur, vaste kleuren of regenboogeffecten.

Verdere mogelijkheden werden door Albacore niet uitgelicht, maar de software-expert meent dat plannen voor een rgb-menu in Windows al uit 2018 stammen. Sommige kenners meenden dat Windows' eigen rgb-onderneming sindsdien stilletjes geannuleerd was, maar inmiddels lijkt Microsoft de nieuwe feature dan toch uit te willen rollen. 

Vooralsnog lijkt Windows' rgb-instellingen wel beperkt tot externe apparatuur, specifiek over usb aangesloten. Onduidelijk is nog of Microsoft uiteindelijk ook rgb-hardware — denk aan videokaarten, ventilatoren en werkgeheugen — mee wil nemen in het verlichtingsmenu. 

Het feit dat de nieuwe Windows-functionaliteit momenteel in een semi-publieke testfase lijkt te verkeren, geeft aan dat de daadwerkelijke uitrol van het menu mogelijk al nabij is. Microsoft zelf heeft nog geen indicatie afgegeven wanneer het rgb-menu ook op de consumentenversie van Windows 11 meegenomen wordt. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error