Waarom de Cooler Master SK622 het perfecte toetsenbord voor shooters is
Nieuws

Waarom de Cooler Master SK622 het perfecte toetsenbord voor shooters is

Het aanbod van mechanische toetsenborden is de afgelopen jaren geëxplodeerd, waardoor het lastig kan zijn om door de bomen het bos nog te zien. Voor shooters is de keuze gelukkig makkelijk gemaakt: daar zijn 60%-toetsenborden zondermeer regerend kampioen. De Cooler Master SK622 gaat hierin nog een stapje verder door de 60%-layout te combineren met low-profile schakelaars, om zo het ultieme shooter-toetsenbord te vormen.

Dit artikel is een partnerbijdrage van Cooler Master. Wat dat precies betekent, is na te lezen op onze partnercontent-pagina.

Cooler Master SK622 Specificaties

Mechanische switch: Cherry MX Red

Materiaal: Aluminium, Plastic

Gewicht: 446 gram

Breedte: 103 mm

Hoogte: 30.3 mm

Diepte: 293 mm

Draadloze verbinding: Bluetooth

Kabellengte: 1,8 meter

Toetsverlichting: RGB 

Prijs: €129,95

Het belangrijkste voordeel van de 60%-layout is dat de SK622 veel minder ruimte inneemt op je bureau dan een volledig toetsenbord, met als logisch gevolg dat je meer ruimte hebt om de muis te manoeuvreren. Het feit dat je de muis verder kan bewegen voordat je hem op moet tillen en terug moet zetten is voor iedereen fijn, maar met name voor gamers die een lage sensitivity hanteren is dit een uitkomst om makkelijker flickshots te raken of langer je doelwit te tracken.

De tweede reden dat de SK622 het ultieme toetsenbord is voor shooters zijn de low-profile TTC-schakelaars. Deze schakelaars hebben een activatiepunt van 1,2mm en raken na 3,2mm de onderkant van de schakelaar. Dit maakt ze 40% sneller dan reguliere schakelaars, die doorgaans een activatiepunt van 2mm hebben. Omdat het activatiepunt lager ligt wordt je toetsaanslag sneller geregistreerd, met alle voordelen van dien.

Een bijkomend voordeel van deze low-profile schakelaars is de lagere hoogte van de SK622 vergeleken met normale toetsenborden. Dit zorgt in combinatie met de ergonomische keycaps voor een strak uiterlijk en een zeer comfortabel toetsenbord. De schakelaars van de SK622 zijn Cherry MX-compatible, waardoor je de meegeleverde keycaps kan vervangen voor een eigen set. Ook qua type aanslag is de SK622 van alle markten thuis: dit toetsenbord is namelijk verkrijgbaar met Red, Blue of Brown schakelaars.

©GMRimport

Gamen én werken

De compacte 60%-layout maakt de SK622 zeer geschikt om mee te nemen naar je werk of studie, of zelfs voor wat tikwerk in de trein. Dit toetsenbord is namelijk niet alleen bekabeld te gebruiken via zijn USB C-verbinding, maar kan ook via Bluetooth verbinding maken met drie apparaten. Hierdoor kan je snel wisselen tussen een laptop, desktop of een mobiel apparaat. De Bluetoothverbinding werkt namelijk met MacOS, iOS, Android en Windows 8 of hoger, waardoor je zelfs op je telefoon een stukje kan tikken – mocht het ooit zover komen.

Tijdens het bekabeld gebruik van de SK622 kan je rekenen op N-key rollover, waardoor je zoveel toetsen in kan drukken als je wil zonder dat er een gemist wordt. Over Bluetooth krijg je 6-key rollover, meer dan genoeg voor zelfs de snelste typisten. De SK622 maakt gebruik van Bluetooth 4.0, wat zorgt voor minimale input lag en zeer laag stroomverbruik.

©GMRimport

Dat lage stroomverbruik zorgt ervoor dat je zonder problemen meerdere dagen kan werken op de interne 4000mAH-accu. De meegeleverde suède draagzak en het geringe gewicht van 446gr zonder kabel maakt de SK622 ook daadwerkelijk geschikt om meerdere dagen mee te nemen zonder dat hij krasjes oploopt of je rugzak nodeloos verzwaart.

De topplaat van geborsteld aluminium van de SK622 zorgt bovendien voor een stevig gevoel en vrijwel geen buiging, zelfs als je furieus aan het typen bent. Voor gamers die hun toetsenbord liever op een hoek hebben is de SK622 voorzien van stevige pootjes die het toetsenbord ongeveer zes graden optillen, wat verder bijdraagt aan de uitstekende ergonomie van dit toetsenbord.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!