Razer ontwerpt schoonmaakrobot om plastic uit de zee te vissen
Gamer.nl
Nieuws

Razer ontwerpt schoonmaakrobot om plastic uit de zee te vissen

Gamingmerk Razer heeft een samenwerking met de milieubewuste start-up Clearbot aangekondigd. De bedrijven bundelen krachten om “een vloot” aan schoonmaakrobots de zee op te helpen, alwaar ze autonoom troep op moeten ruimen.

De geautomatiseerde boot is een concept van Clearbot, waar Razer aan bijdraagt. Naast financiële steun hielpen de technici van Razer ook bij het ontwerp van de daadwerkelijke robot. Ten opzichte van Clearbots eerste model lijkt de Razer-editie niet alleen groter, maar ook iets chiquer gestileerd. 

Volgens Clearbot raapt het apparaat per ‘cyclus’ zelfstandig 250 kilogram aan plastic op. Met behulp van boordcamera's, AI en machine learning dienen de boten geheel zelfstandig hun werk te kunnen doen. Ondertussen verzamelen de bootjes ook massadata over de vervuiling die ze gezamenlijk opruimen.

Watch on YouTube

Naast een oplichtend groen logo (klaarblijkelijk géén rgb), doen ook de strakke zwarte lijnen denken aan verscheidene Razer-producten. Als fabrikant van gameapparatuur is Razer niet vies van slimme ontwerpen en schaalbare massaproductie, waar hoopvolle start-ups als Clearbot baat bij kunnen hebben.

Vooralsnog blijft het wel bij de belofte van de samenwerking, ter viering van Wereldoceanendag. Wanneer en waar een eerste vloot aan Clearbots uit zou kunnen varen, is nog niet bekend.

De samenwerking met Clearbot is onderdeel van een langer lopend klimaatinitiatief van Razer. Vorig jaar verkocht Razer bijvoorbeeld nekkussens en knuffels van de zogenaamde “Sneki Snek”-mascotte, waarbij Razer voor elke verkoop het behoud van tien bomen financierde. De opbrengst was goed voor ruim 300.000 behouden bomen, in samenwerking met Conservation International. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!