Nederlandse toetsenbordfabrikant Wooting teaset vijfde project
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse toetsenbordfabrikant Wooting teaset vijfde project

Wooting, de toetsenbordfabrikant van oer-Hollandse komaf, onthult morgen een vijfde project. Een geheel nieuw toetsenbord wordt morgenmiddag om 14:00 uur href="https://www.twitch.tv/wooting_live/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">via Twitch</a> uit de doeken gedaan, direct bijgestaan door een live vraag-en-antwoord.

In een aankondigende mail verklapt Wooting dat 'Project V' wederom een toetsenbord is — ditmaal een die de populaire Wooting One in zekere zin op zou moeten volgen. 

De Wooting One was Wootings eerste massa-geproduceerde toetsenbord, een zogenaamde tenkeyless (TKL) keyboard. Het opvolgende, vijfde toetsenbord zou  volgens Wooting wel "kleiner dan TKL" zijn, wat doet vermoeden dat Project V een 65% of zelfs 60% toetsenbord betreft. Vooral in recente jaren winnen die letterplankjes aan terrein.

©GMRimport

Wooting is nog relatief groen in de wereldindustrie van toetsenborden, maar heeft wel rap naam voor zichzelf gemaakt. De Wooting One was een van de eerste toetsenborden die volledig analoog te bedienen was. Lees: elke toetsen 'voelt' diepgang, met 256 drukpunten per schakelaar.

Doordat analoge diepgang onder andere 'meerdere acties onder één toets' mogelijk maakt, won Wooting in bepaalde competitiekringen veel zielen. Vorig jaar deden bijvoorbeeld veel Fortnite-spelers nog een run op de laatste Wooting One-toetsenborden, die inmiddels nergens meer te verkrijgen zijn. 

Na de Wooting One breidde Wooting uit met een nagenoeg identieke, maar full-sized Wooting Two — inmiddels ook reeds uitverkocht. In de jaren daarop ontwikkelden de Nederlanders een eigen, magnetische 'Lekker'-schakelaar, die geïmplementeerd werd in de gelimiteerde Wooting Two Lekker Edition en minder exclusieve Wooting Two HE. 

Terwijl Wooting op de achtergrond aan 'Project V' werkte, ontwikkelden de Nederlanders ook een universele, siliconen polssteun, welke netjes aansluit op verschillende Wooting-toetsenborden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!