Logitech G belooft meer klimaatneutrale randapparatuur
Nieuws

Logitech G belooft meer klimaatneutrale randapparatuur

Logitech heeft gisteren aangekondigd ook onder het Logitech G-vaandel vaker CO2-neutraal te werk te gaan.

Per blogpost vierde Logitech de internationale Dag van de Aarde en zette het bedrijf zich direct voor een verbetering van diens CO2-neutraliteit. Zo geeft het merk aan sinds vorig jaar vaker gerecyclet plastic te verwerken in randapparatuur, maar ook om voortaan transparanter om te gaan met de algehele uitstootkwestie.

Met ingang van gisteren zijn in totaal acht Logitech G-producten voorzien van een 'CO2-neutraal'-vaandel op hun respectievelijke dozen. De verpakking zelf wordt al langer vervaardigd van FSC-gekeurd karton, maar Logitech belooft een voortdurende verduurzaming in en rondom de producten. 

Rond 2025 verwacht het bedrijf op alle producten een eigen CO2-label te kunnen plakken. Vermoedelijk doelt Logitech daarmee ook op diens dochtermerken, zoals Astro Gaming en Blue. 

©GMRimport

Het verkleinen en verlichten van selecte gamingproducten schrijft Logitech ook op als verdere verduurzaming. De Logitech G Pro X Superlight is een lichter ontworpen muis, waarmee het bedrijf naar eigen zeggen 260 ton aan CO2 bespaard heeft. 

Door kleinere of lichtere producten te fabriceren — zoals 'tenkeyless' toetsenborden — wordt ook verpakkingsmateriaal bespaard. Afhankelijk van het soort product zijn verpakkingen tot 71 procent gekrompen — samen goed voor circa 1.760 ton aan vermeden CO2-uitstoot, aldus Logitechs eigen berekeningen.

Logitech stipt verder nog de Astro A10 Gen 2-headset en de Logitech G435-headset aan als duurzaamste producten. Het kunststof in de koptelefoons bestaat voor respectievelijk 19 en 22 procent uit "post-consument" gerecyclet plastic, met wederom een klimaatneutrale verpakking. In het geval van de A10-headset zijn ook oorschelpen en hoofdbanden makkelijker te vervangen, waardoor het product een langere levendsuur garandeert. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Concept art van nieuwe Battlefield gelekt
Nieuws

Concept art van nieuwe Battlefield gelekt

Toont onder andere Los Angeles als locatie

Er is vermoedelijke concept art van de nieuwe Battlefield gelekt.

De illustraties werden door een Reddit-bezoeker op het platform geplaatst. In totaal gaat het om twintig illustraties, waarop mogelijke locaties uit de game worden getoond. De meest opvallende illustraties tonen een door oorlog verscheurd Los Angeles, waaronder Sunset Boulevard. Sowieso lijken de locaties gevarieerd te zijn: ook het Midden-Oosten, New York en mogelijk Europa komen er in voor.

Afgelopen maart werd er voor het eerst een speeltest gehouden voor de nieuwe Battlefield. Snel daarna lekten er beelden van deze speeltest. Begin dit jaar werden er officiële pre-alfabeelden getoond.

De nieuwe Battlefield speelt zich in de moderne tijd af. Er wordt inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal dan ook niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan keren potjes met 64 spelers terug en zitten er reguliere classes in de game. Ook keert de singleplayercampagne terug. 

De nieuwe Battlefield moet ergens in het fiscale jaar 2026 - oftewel voor april 2026 - uitkomen, al kan de game worden uitgesteld als dat de kwaliteit ten goede komt. Eerder werd al gemeld dat de nieuwe Battlefield door vier EA-teams wordt ontwikkeld onder de noemer Battlefield Studios. Hieronder vallen Dice, EA Motive, Ripple Effect en Criterion. Een vijfde studio die eerst mee zou helpen - Ridgeline Games van voormalige Halo-bedenker Marcus Lehto - is inmiddels gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'
Nieuws

Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'

Kinderen zouden niet zozeer meer bezig zijn met op welke console ze kunnen gamen

Alain Tascan, de directeur van games bij Netflix, claimt dat consoles in feite een beperkende factor zijn en dat de jeugd niet meer zo bezig is met games via deze platforms consumeren.

Dat meldde hij op Game Developers Conference (via The Game Business). "Wat consoles betreft kijken we naar een toekomst die platform-agnostisch is. Kijk naar de jongere generatie. Dromen achtjarigen en tienjarigen van het hebben van een PlayStation 6? Ik betwijfel het."

Hij vervolgt: "Ze willen interactie hebben met elk digitale scherm, wat en waar het zich ook bevindt, zelfs in de auto. Wanneer je aan consoles denkt, denk je aan high definition, denk je aan de controller. Dit oudere model gaat ons denk ik beperken."

Het is niet heel gek dat de baas van Netflix Games dit claimt: de studio biedt via het reguliere Netflix-abonnement games die geschikt zijn voor smartphones aan. Daarbij lijkt de focus bovenal te liggen op spellen gebaseerd op populaire Netflix-shows, zoals Squid Game en Stranger Things.

Tascan bevindt zich sinds vorig jaar in zijn huidige positie - hiervoor was Mike Verdu nog de baas van Netflix Games. Tascan was hiervoor geruime tijd de executive vicepresident van ontwikkeling bij Epic Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!