Zombie Army 4: Dead War is uitgebreider dan zijn voorgangers
Gamer.nl
Nieuws

Zombie Army 4: Dead War is uitgebreider dan zijn voorgangers

Het is waarschijnlijk niet de game die 2020 gaat definiëren, maar voor gamers met een voorliefde voor uiteenspattende zombielichamen komt Zombie Army 4: Dead War als geroepen. Ontwikkelaar Rebellion bracht in 2015 een verzamelbundel uit met de eerste drie delen. Zes jaar later, wordt hetzelfde concept opnieuw leven in geblazen. Is het vervolg op Zombie Army: The Trilogy nog steeds enkel hersenloos vermaak?

Zombie Army 4: Dead War bestaat voor een groot deel uit de campagnemodus en deze komt het best tot zijn recht wanneer hij met drie andere spelers in online coöp wordt gespeeld. Traditiegetrouw is iedereen bewapend met een sluipschuttersgeweer .Zombie Army begon namelijk ooit als spin-off van de Sniper Elite-franchise. Het simpelweg vermorzelen van halfdode levensvormen was destijds meer dan genoeg om de behoefte van spelers te bevredigen. We zijn inmiddels vier delen verder en wordt het de hoogste tijd dat er wat extra’s aan de game wordt toegevoegd. Gelukkig beschikt Zombie Army 4: Dead War over een aantal mogelijkheden.

©GMRimport

Pack-a-Punch

Een grote tekortkoming van de Zombie Army: The Trilogy zijn de beperkte mogelijkheden van de spellen. Op een toenemend aantal zombies na is er weinig sprake van verandering en variatie in de missies. Zombie Army 4: Dead War brengt hier verandering in. In de korte tijd dat ik de game speelde, heb ik mijn personage zien groeien en mijn wapens de nodige upgrades gegeven. Spelers kunnen nu op zoek gaan naar skillpoints die verstopt zitten in de missies. Deze punten en Weapon Packs kunnen vervolgens worden gebruikt op verschillende werkbanken. Zo kan het magazijn van het wapen worden vergroot, kunnen wapens sterker worden gemaakt en kan er speciale munitie worden gesmeed. Het menu is niet bijzonder breedvoerig, maar biedt spelers toch de nodige opties om meer voldoening uit de missies te halen.

Naast het verbeteren en modificeren van wapens, beschikt elk speelbaar personage in Zombie Army 4: Dead War over zijn eigen specifieke vaardigheden. Zo kan er met gekozen personages een krachtige, elektrische mêlee-aanval worden uitgevoerd. Bovendien draagt elke kill bij aan een wapengebonden special attack-meter. Zodra de meter vol is, kan een bijzonder sterke aanval worden gebruikt. Dit maakte tijdens mijn speelsessie meer dan eens het verschil tussen leven of dood

Het is makkelijker om een kogel in het hoofd van een zombie te plaatsen, dan jezelf door een deur te krijgen

-

Vullen praatjes de gaatjes?

Hoewel mijn speelsessie niet bijzonder lang duurde, werd het vrij snel duidelijk dat Rebellion geprobeerd heeft om een diepere laag aan de franchise toe te voegen door het verhaal van de game te accentueren. Dat doen zij bijvoorbeeld door tussenfilmpjes wat meer body te geven. Deze duren langer en schijnen door in de missies die hierop volgen. Wanneer er iets of iemand wordt opgeblazen in een tussenfilmpje, speelt de volgende missie hierop in en is de ravage nog zichtbaar.. Of een coherent overkoepelend verhaal de game naar nieuwe hoogtes kan tillen, is nog maar de vraag. Uiteindelijk blijft het verkoopargument van de Zombie Army-franchise het vakkundig overhoop blazen van levenloze figuren. Daar leent de Horde-modus zich overigens perfect voor. Het hele doel van deze modus is om zolang mogelijk te overleven terwijl je het opneemt tegen enorme groepen zombies.

Daarnaast wordt er, in tegenstelling tot de vorige delen, eindelijk gepraat tijdens het spelen. In-game vinden er hier en daar korte dialogen plaats tussen de personages. Deze dialogen zijn per personagecombinatie uniek. Hoewel het maar om een klein detail gaat, draagt het wel bij aan de immersie en de spelbeleving van de gamer. Bovendien reageren de personages op gebeurtenissen om hen heen. Bijvoorbeeld wanneer er iets desastreus gebeurt, of als een andere speler bijzonder goed bezig is.

©GMRimport

Nog even sleutelen

De speelsessie vloog voorbij en ik heb mij uitstekend vermaakt. Maar in veel aspecten voelde de game toch nog niet helemaal af. Het voortbewegen in gebouwen, huizen en andere kleine ruimtes ging niet bepaald soepel. Het is makkelijker om een kogel in het hoofd van een zombie te plaatsen, dan jezelf door een deur te krijgen. Bovendien bleken sommige schoten niet te worden geregistreerd, maar de verwachting is dat dergelijke bugs worden verwijderd voordat de game definitief wordt gelanceerd.

Ook grafisch is er nog veel ruimte voor verbetering. De graphics voelen niet altijd van deze generatie. En dat terwijl de volgende generatie alweer voor de deur staat. Natuurlijk ligt de focus van Zombie Army 4: Dead War veelal op de gameplay en in het specifiek op de gunplay. Maar gezien het feit dat de gunplay vrijwel klakkeloos is overgenomen van Sniper Elite 4, heb ik het gevoel dat er meer in had gezeten.

De speelsessie vond begin december 2019 plaats en de release van de game staat gepland voor 4 februari 2020. Rebellion heeft de afgelopen weken hopelijk dus gebruikt om de puntjes op de i te zetten . De ontwikkelaar heeft duidelijk zijn best gedaan om Zombie Army 4: Dead War uitgebreider te maken dan zijn voorgangers. Het progressiesysteem houdt de game langer boeiend en de verschillende personaliseringsopties bieden spelers de nodige motivatie. Natuurlijk moet Zombie Army 4: Dead War het vooral hebben van zijn gezellige coöp- en arcadefestiviteiten. Deze elementen komen vooralsnog goed uit de verf, maar of het genoeg is om de reeks naar nieuwe hoogtes te tillen moet nog blijken.

Zombie Army 4: Dead War verschijnt op 4 februari voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spelers maken extreem lelijke personages in Oblivion Remastered
Gamer.nl
Nieuws

Spelers maken extreem lelijke personages in Oblivion Remastered

Sommige dingen veranderen nooit

Diverse spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered maken er een sport van een zo lelijk mogelijk personage te creëren aan het begin van de game.

Dit doen spelers eigenlijk wel in elke game waar een 'character creator' in zit. Het is dan ook geen verrassing dat het internet wordt overspoeld met gedrochten die in The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn gemaakt. Hieronder is een selectie van de lelijkste exemplaren te zien.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Battle for Brooklyn-uitbreiding voor The Division 2 komt in mei uit
Gamer.nl
Nieuws

Battle for Brooklyn-uitbreiding voor The Division 2 komt in mei uit

Nieuwe content voor de zes jaar oude game

Op 27 mei verschijnt Battle for Brooklyn, een nieuwe uitbreiding voor het zes jaar geleden uitgekomen Tom Clancy's The Division 2.

Battle for Brooklyn speelt zich in het najaar af - een seizoen dat nog niet eerder in The Division 2 aan bod is gekomen. Spelers trekken door plekken als Dumbo en Brooklyn Heights en vinden daar "een verse dosis aan geheimen en uitdagingen".

Spelers nemen het op tegen Rikers en Cleaners die vanuit Manhattan over de rivier zijn gestoken. Vijanden hebben nu 'Purple Flame', een nieuw type wapen. Ook nieuw is een aangepaste Smart Cover-skill met nieuwe offensieve en defensieve varianten, alsmede een Catalyst-masker die bonussen geeft wanneer schade wordt uitgedeeld. De uitbreiding kan zowel alleen als in co-op doorlopen worden.

Daarbij benadrukt Ubisoft dat spelers niet per se op de hoogte hoevel te zijn van het complete verhaal van The Division 2 en wat er allemaal in de afgelopen zes jaar gebeurt. De uitbreiding moet namelijk geschikt voor nieuwkomers zijn.

Battle for Brooklyn gaat 15 dollar kosten - de prijs in euro's is op moment van schrijven niet bekend - en komt zoals gezegd op 27 mei uit. Spelers moeten in het bezit zijn van The Division 2 om de uitbreiding te kunnen spelen. The Division 2 is verkrijgbaar op PlayStation 4, Xbox One (en PS5 en Xbox Series-consoles via backward compatibility) en pc. Ubisoft werkt ondertussen aan The Division 3, al is daar nog niets over bekend.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!