Zo zijn bepaalde zombiegeluiden opgenomen voor The Last of Us: Part 2
Er is een href="https://www.youtube.com/watch?v=IXP71AghAgQ" rel="noopener noreferrer" target="_blank">video </a>opgedoken op<a href="https://www.youtube.com/channel/UC6TvQhkgwxw_KAJgFKWR3yw" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> SoundWorks Collection </a>waarin Beau Anthony Jimenez, geluidsontwerper bij Naughty Dog, kort toont hoe bepaalde geluidseffecten zijn opgenomen voor The Last of Us: Part 2.
De korte video toont opnames van allerlei verschillende geluidseffecten. In het begin van de video is te zien hoe de onsmakelijke geluiden van verschillende zombies zijn opgenomen. Zo leren we dat aanvallen van een Shambler zijn opgenomen door fruit uit te knijpen en reddingsvesten op te blazen.
Naast het verzinnen van geluiden voor fictieve monsters, zijn er ook creatieve oplossingen gevonden voor alledaagse geluiden. Het spannen van een boog wordt bijvoorbeeld opgenomen door langzaam aan een stemmechaniek te draaien van een viool. De video demonstreert verder ook hoe verschillende adempatronen opgenomen moeten worden om de personages van de game zo realistisch mogelijk te laten klinken onder verschillende omstandigheden.
Hieronder kun je de volledige video bekijken.
Vier jaar geleden werd er een vergelijkbare video uitgebracht van het eerste deel uit de franchise, deze kan je
bekijken.