Zo ziet dynamisch weer in Anthem eruit
Nieuws

Zo ziet dynamisch weer in Anthem eruit

Afgelopen weekend vond de publieke bèta van Anthem plaats. In de dynamische wereld van het spel kregen spelers te maken met het veranderende weer en een vurige storm.

Dat het weer in de wereld van Anthem constant verandert was al bekend. Tijdens het spelen kan het beginnen met regenen, kan er mist ontstaan, en kunnen er onweersbuien uitbreken. Wat voor weer het ook is, iedereen krijgt dezelfde wereld te zien in Anthem.

Het dynamische weer kan van invloed zijn op hoe je het spel speelt. Zo worden Javelins gekoeld in de regen, waardoor je langer door kan vliegen voordat deze oververhitten. Ook ondervinden spelers turbulentie tijdens het vliegen in stormen.

Richting het einde van de publieke dèmo zegen spelers een grote, vurige storm ontstaan in de lucht. Spelers die zich in deze storm bevonden kwamen sterke Ancient Ash Titan vijanden tegen. Of dit een Shaper Storm was, een wereldwijd evenement in het spel, is niet bekend. Wel zei Michael Gamble, lead producer bij BioWare, dat deze storm slechts een voorproefje was op wat spelers te wachten staat.

Watch on YouTube

Naast het dynamische weer is er ook een dag- en nachtcyclus en zijn er seizoenen in de wereld van Anthem.

Anthem is beschikbaar vanaf 22 februari op pc, Xbox One en PlayStation 4

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!