Update: Zelda: Tears of the Kingdom heeft gebruikelijke prijs in Europa
Nieuws

Update: Zelda: Tears of the Kingdom heeft gebruikelijke prijs in Europa

Update: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom gaat in Europa 69,99 euro kosten, dezelfde prijs als het vorige deel Breath of the Wild.

Er bestond in eerste instantie twijfel over omdat er gisteren op de Amerikaanse eShop een prijs van 69,99 dollar te zien was - 10 dollar meer dan dat Switch-games normaliter geprijsd zijn in het land. Die prijs blijkt inderdaad te kloppen, maar voor Europa verandert dat niets. Het bedrijf meldt dat de verhoging van prijs in de VS niet de nieuwe standaard wordt voor Switch-games en dat het per game kijkt wat de juiste prijs is.

Oorspronkelijk bericht:

De aankomende Nintendo Switch-game The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom gaat in de Verenigde Staten mogelijk 69,99 dollar kosten.

De game werd kort op de Amerikaanse eShop - de officiële winkel voor Switch-games - afgebeeld met de prijs van 69,99 dollar. Inmiddels is de prijs weer verwijderd, maar analist Benji-Sales merkte op dat GameStop, Best Buy en Amazon zijn gestopt met het accepteren van reserveringen. Voorheen kon men de game voor 59,99 dollar reserveren via die winkels.

Fans speculeren dan ook dat de nieuwe Zelda-game 69,99 dollar gaat kosten, terwijl Switch-games - inclusief die van Nintendo zelf - normaliter 59,99 dollar kosten in de Verenigde Staten. Nintendo heeft nog niet officieel op de situatie gereageerd, en het is ook niet bekend of de prijs van de game in Europa tevens hoger zal liggen dan normaal.

Switch-games zijn normaliter in ieder geval goedkoper dan spellen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Wellicht vindt Nintendo het echter eerlijk om de manuren die in de ontwikkeling van Tears of the Kingdom zijn gaan zitten, qua waarde gelijk te stellen aan games op die consoles. Het kan natuurlijk ook om een fout gaan.

Zelda: Tears of the Kingdom komt op 12 mei uit op Nintendo Switch. Nintendo toonde tijdens de Direct-uitzending gisteravond een nieuwe trailer voor de game en een collector's edition.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!