Zelda: Link's Awakening-multiplayer-modus niet uitgesloten
Nieuws

Zelda: Link's Awakening-multiplayer-modus niet uitgesloten

The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgt wellicht een multiplayer-modus. Op de website van Nintendo staat namelijk nog niet aangegeven met hoeveel spelers de game te spelen is.

In februari werd The Legend of Zelda: Link’s Awakening aangekondigd tijdens de Nintendo Direct. Het spel komt uit voor de Nintendo Switch en is een volledig nieuwe versie van de originele Zelda-game die in 1993 werd uitgebracht voor de Game Boy.

Link's Awakening is een van de weinige Zelda-titels waarin het koninkrijk Hyrule en Princess Zelda niet te zien zijn. Het spel speelt zich af na het verhaal van The Legend of Zelda: A Link to the Past en gaat over Link die gestrand is op het eiland Koholint. Nadat zijn boot is verwoest door een storm, moet Link acht muziekinstrumenten verzamelen om de slapende Wind Fish wakker te maken en te kunnen ontsnappen van het eiland.

©GMRimport

Hoewel de originele Link's Awakening een singleplayer-avontuur is, lijkt het er op dat Nintendo overweegt om een multiplayer-modus toe te voegen aan de nieuwe titel. Op de website van het bedrijf staat dat het aantal spelers in het spel "nog te bepalen" is, waaruit kan worden opgemaakt dat Nintendo nog niet kwijt wil of spelers in Link's Awakening met meerdere spelers op avontuur kunnen gaan.

Dit zou niet de eerste Zelda-game zijn die speelbaar is met meerdere spelers. The Legend of Zelda: Four Swords kwam uit in 2003 voor de Game Boy Advance en was het eerste spel in de Zelda-franchise dat multiplayer introduceerde. Ook The Wind Waker, Phantom Hourglass, Spirit Tracks en Tri Force Heroes hebben een vorm van multiplayer.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error