Zelda-game Cadence of Hyrule, Cuphead, Vlambeer Arcade en meer naar Switch
Nieuws

Zelda-game Cadence of Hyrule, Cuphead, Vlambeer Arcade en meer naar Switch

Nintendo kondigde tijdens de Nindies-presentatie meerdere indiegames aan voor Nintendo Switch, waaronder Cuphead, de Zelda-game Cadence of Hyrule en Vlambeer Arcade.

De presentatie begon met een trailer voor de Switch-versie van Cuphead, waarin Microsoft en ontwikkelaar Studio MDHR werden bedankt. Switch-eigenaars kunnen vanaf 18 april aan de slag met de 2D-platformer, die voorheen exclusief voor Xbox One en pc beschikbaar was.

De Nederlandse studio Vlambeer brengt twee bestaande games naar de Switch: Super Crate Box komt in april met een exclusieve multiplayer-modus en Nuclear Throne is vanaf vandaag te verkrijgen in de eShop. Hiernaast wordt later dit jaar Vlambeer Arcade uitgebracht. In plaats van een enkele game is dit een collectie van kleinere arcadegames met als eerste game de shoot 'em up Ultra Bugs. Later worden meer games toegevoegd.

De grootste aankondiging werd bewaard voor het einde. Een trailer onthult Cadence of Hyrule, een game die de ritmische roguelike Crypt of the Necrodancer combineert met The Legend of Zelda. In de trailer, die in de onderstaande video begint om 24:17, zien we Link en Zelda op dezelfde ritmische wijze uit Crypt of the Necrodancer onder andere rupees verzamelen en tegen bekende vijanden vechten. Cadence of Hyrule wordt gemaakt door Brace Yourself Games en moet deze lente nog uitkomen voor Nintendo Switch.

Andere game-aankondigingen die aan bod kwamen tijdens de presentatie:

  • De turn-based-strategy-game Overland waarin spelers op roadtrip gaan in de Verenigde Staten, van de makers van Canabalt, verschijnt in de herfst

  • De 2D-shooter My Friend Pedro verschijnt in juni als console-exclusive op Switch

  • Neocab, waarin spelers een fictieve stad in Californië als taxi-chauffeur in de toekomst ontdekken, komt deze zomer

  • Timberline Studio brengt de roguelike Red Lantern later dit jaar uit, waarin de speler samen met een groep honden moet overleven in het koude Alaska

  • De topdown-horrorgame Dark Wood met procedureel gegenereerde Sovjet bossen is in mei beschikbaar

  • De 2D hack-and-slasher Katana Zero komt 18 april uit

  • Double Fine brengt hun nieuwe 3D-actiegame Rad deze zomer uit, waarin spelers in allerlei vormen kunnen muteren terwijl ze een nucleaire woestenij trotseren

  • Creature in the Well, een top-down action-adventure met flipperkast-elementen in een stijlvolle woestijn, verschijnt in de zomer

  • De kleurrijke, maar gewelddadige game Bloodroots komt ook in de zomer

  • De Zelda-achtige openwereldgame Pine lanceert in augustus

  • Swimsanity komt deze zomer en biedt 2D-onderwateractie met multiplayer

  • Blaster Master Zero 2 laat spelers nieuwe werelden ontdekken en is nu verkrijgbaar

  • De isometrische rpg gebaseerd op het derde seizoen van Stranger Things verschijnt op 4 juli, tegelijkertijd met de lancering van het nieuwe seizoen op Netflix


Alle releasedata zijn aangekondigd voor de Verenigde Staten. Mogelijk wijken deze af voor Europa.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!