Zelda: Breath of the Wild 2 ontstaan uit 'te veel ideeën voor dlc'
Nieuws

Zelda: Breath of the Wild 2 ontstaan uit 'te veel ideeën voor dlc'

Het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild is deels ontstaan omdat er te veel ideeën waren voor downloadbare content voor het origineel.

Dat blijkt uit een interview van Kotaku met producent Eiji Aonuma. Volgens hem waren er zoveel ideeën voor dlc in Breath of the Wild dat het ontwikkelteam het beter vond om "opnieuw te beginnen" met een vervolg. Dit is overigens ook hoe de ontwikkeling van een vervolg op Super Mario Galaxy is ontstaan.

Aonuma laat verder weten dat zijn team zich volledig op Breath of the Wild 2 richt, terwijl Grezzo - bekend van de 3DS-versies van Zelda: Ocarina of Time en Majora's Mask - de remake van Link's Awakening ontwikkelt. Mocht de nieuwe Chamber Dungeon-modus in dat spel, waarmee spelers de indeling van een kerker kunnen bepalen, succesvol zijn, dan zal Aonuma in de toekomst een 'Zelda Maker' overwegen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 voor Switch heeft nog geen releasedatum. Hieronder is de eerste - en enige - trailer te zien.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ori-maker verwacht dat PlayStation multiplatformstrategie van Xbox volgt
Nieuws

Ori-maker verwacht dat PlayStation multiplatformstrategie van Xbox volgt

'Mensen zouden toegang moeten hebben tot alle content'

In navolging van de multiplatformstrategie van Xbox, verwacht Thomas Mahler, de creative director bij Ori-ontwikkelaar Moon Studios, dat Sony uiteindelijk een soortgelijke strategie gaat aanhouden voor PlayStation-games.

Mahler reageerde via X op een recent interview met Xbox-baas Phil Spencer, waarin hij aangaf dat er steeds meer voorheen exclusieve Xbox-games naar andere systemen zullen komen en dat het bedrijf ook van plan is om Switch 2 te ondersteunen.

In een lange tweet oppert Mahler dat Microsoft de juiste strategie aanhoudt. "Xbox Series X en PlayStation 5 bevatten nagenoeg dezelfde hardware, dus games naar het andere platform brengen is niet zo'n grote klus meer. De controllers zijn ook vrijwel hetzelfde. De Steam-apparaten worden ook nagenoeg hetzelfde. Het is niet logisch om al deze apparaten niet te ondersteunen, omdat je dan een gigantisch gedeelte van je potentiële doelgroep laat varen."

Hij vervolgt: "Het zou mij verrassen als Sony niet dezelfde strategie gaat toepassen. Mensen moeten het apparaat kopen die ze het leukst vinden, maar ze zouden toegang moeten hebben tot alle content." Mahler beseft wel dat Nintendo de uitzondering op de regel is. "Ja, Nintendo blijft zijn eigen ding doen, want Nintendo is Nintendo, en dat is prima."

Sony heeft de afgelopen jaren multiplatformreleases al steeds meer omarmd. Het bedrijf brengt diverse first-party-games na release op PlayStation-consoles naar pc, en sommige spellen - zoals Helldivers 2 - komen tegelijk op PlayStation en pc uit. Afgelopen najaar verscheen daarbij Lego Horizon Adventures ook op Nintendo Switch.

De multiplatformstrategie van Xbox heeft ook een keerzijde: eerder vandaag kwam naar buiten dat de consoleverkoop van het bedrijf het afgelopen kwartaal flink is gedaald. Tegelijkertijd gaven consumenten afgelopen december het meeste geld uit aan games van Microsoft.

Mahler hintte onlangs overigens naar de mogelijkheid dat Moon Studios samen met Microsoft aan een derde game in de Ori-reeks gaat werken. No Rest for the Wicked, dat op dit moment in early access speelbaar is, heeft echter de hoogste prioriteit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
WWE 2K25 vanaf 14 maart verkrijgbaar
Nieuws

WWE 2K25 vanaf 14 maart verkrijgbaar

Met een belangrijke rol voor Roman Reigns

WWE 2K25 komt op 14 maart uit, zo heeft 2K Games aangekondigd.

Het eerder dit jaar aangekondigde spel draait voor een groot deel om worstelaar Roman Reigns. Hij staat niet alleen op de cover van de game, maar komt ook uitvoerig voor in nieuwe modi. Zo is er een Showcase-modus genaamd The Bloodline's Dynasty. De modus draait om het naspelen van klassieke wedstrijden, in dit geval gecentreerd rondom de Bloodline-familie, met worstelaars als Roman Reigns, The Rock en Yokozuna.

Ook The Island is nieuw. Hierin moeten spelers een WWE-contract zien binnen te halen door indruk te maken op Roman Reigns. Daarvoor moeten er wedstrijden gespeeld worden tegen andere spelers. The Island komt alleen beschikbaar in de PS5- en Xbox Series-versies van de game. Verder kunnen spelers onder andere een verbeterde MyFaction-modus, nieuwe MyRise-verhaallijn en de terugkeer van Promos verwachten. Ook is het nu mogelijk voor mannelijke en vrouwelijke worstelaars om tegen elkaar te vechten.

WWE 2K25 komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Xbox One en pc. Mensen die de Deadman- of Bloodline-editie reserveren kunnen vanaf 7 maart de game spelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!