Zelda: Breath of the Wild 2 ontstaan uit 'te veel ideeën voor dlc'
Het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild is deels ontstaan omdat er te veel ideeën waren voor downloadbare content voor het origineel.
Dat blijkt uit een interview van Kotaku met producent Eiji Aonuma. Volgens hem waren er zoveel ideeën voor dlc in Breath of the Wild dat het ontwikkelteam het beter vond om "opnieuw te beginnen" met een vervolg. Dit is overigens ook hoe de ontwikkeling van een vervolg op Super Mario Galaxy is ontstaan.
Aonuma laat verder weten dat zijn team zich volledig op Breath of the Wild 2 richt, terwijl Grezzo - bekend van de 3DS-versies van Zelda: Ocarina of Time en Majora's Mask - de remake van Link's Awakening ontwikkelt. Mocht de nieuwe Chamber Dungeon-modus in dat spel, waarmee spelers de indeling van een kerker kunnen bepalen, succesvol zijn, dan zal Aonuma in de toekomst een 'Zelda Maker' overwegen.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 voor Switch heeft nog geen releasedatum. Hieronder is de eerste - en enige - trailer te zien.