YouTuber beloont modders met 10.000 dollar voor multiplayermod Breath of the Wild
Nieuws

YouTuber beloont modders met 10.000 dollar voor multiplayermod Breath of the Wild

Nu speelbaar via Discord

Een kleine groep modders heeft na bijna anderhalf jaar werk een multiplayer-mod uitgebracht voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

De mod betrof een uitdaging die in november 2021 werd aangekondigd door YouTuber

Watch on YouTube

, waarbij een beloning van 10.000 dollar werd beloofd aan wie deze modus zou ontwikkelen. 

De mod is nu beschikbaar via Discord en stelt spelers in staat om samen te spelen met maximaal 32 spelers. Spelers kunnen samen Hyrule verkennen, hun voortgang delen en deelnemen aan aangepaste spelmodi die door de modders zijn toegevoegd. De leidende modder, AlexMangue, vertelt dat PointCrow een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de modus.

"PointCrow heeft niet alleen de beloning van 10.000 dollar aangeboden, maar heeft ons ook financieel gesteund gedurende het hele project. Ook was hij op een bepaalde manier de regisseur van het project door het leveren van creatieve ideeën over waar we aan moesten werken", zegt AlexMangue tegen PC Gamer.

Op dit moment is de modus in staat om veel aspecten tussen spelers te synchroniseren, waaronder de locatie van spelers, het weer en het tijdstip van de dag, de gezondheid van vijanden en de voortgang door ontdekte torens en heiligdommen. 

Er ontbreken echter nog enkele functies, zoals het synchroniseren van de AI van vijanden. In de huidige vorm van de modus kunnen andere spelers zien wanneer je een vijand hebt beschadigd, maar de weergave daarvan verschilt nog. 

"We hebben de gamecode zelf niet veel gebruikt, omdat Nintendo ze zonder symbolen verscheept en het daardoor niet echt leesbaar is. We moesten dus wat 'hacky' dingen doen om het werkend te krijgen," zegt AlexMangue. 

"Het belangrijkste deel hiervan is vergelijkbaar met hoe cheaters werken bij andere games. We injecteren onze eigen code in de emulator en hebben daardoor toegang tot de informatie die is opgeslagen in het ram-geheugen van de emulator. Hiermee zoeken we naar bepaalde informatie in het geheugen, zoals de positie en rotatie van de speler, enzovoorts."

Nintendo laat momenteel naar verluidt video's en andere content over de mod offline halen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Sinking City Remastered aangekondigd
Nieuws

The Sinking City Remastered aangekondigd

Game komt op een nog onbekend moment naar PS5, Xbox Series en pc

Frogwares heeft The Sinking City Remastered aangekondigd. Zoals de naam al weggeeft gaat het om een remaster van de in 2019 verschenen actie-adventuregame.

The Sinking City speelt zich af in een fictioneel stadje in de Verenigde Staten rond het jaar 1920 en vertelt het verhaal van de detective Charles Reed. In het spel moet de speler enkel met behulp van zijn observatievaardigheden en een notitieboekje informatie verzamelen door het plaats delict te onderzoeken en inwoners te ondervragen. De game is daarbij geïnspireerd op de verhalen van horrorauteur H.P. Lovecraft.

In 2019 kwam de game uit op pc, PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch, gevolgd door PS5- en Xbox Series-versies in 2021. De gisteren aangekondigde remaster verschijnt op een nog onbekend moment op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en kan gratis geclaimd worden door iedereen die de game al heeft gekocht op die platforms.

The Sinking City Remastered draait op Unreal Engine 5 (het origineel draait op Unreal Engine 4) en verbetert het uiterlijk van diverse gebieden, onder andere met 4k-textures en verbeterde reflecties. Ook worden DLSS-, FSR- en TSR-opschalingstechnieken ondersteund en is er een fotomodus toegevoegd. Een trailer is nog niet uitgebracht, maar moet volgens Frogwares spoedig volgen.

Overigens is al bekend dat de ontwikkelaar aan een vervolg op The Sinking City werkt. Eerder dit jaar werd daar de eerste gameplay van vertoond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgebreide gameplay van Doom: The Dark Ages te zien
Nieuws

Uitgebreide gameplay van Doom: The Dark Ages te zien

Game komt op 15 mei naar pc, Xbox Series, PS5 en Game Pass

Verschillende websites hebben uitgebreide, onafgebroken gameplaybeelden van Doom: The Dark Ages online gedeeld.

Zo zijn hieronder gameplayvideo's van XboxEra en VGC te zien. De beelden zijn blijkbaar opgenomen van een versie van de game die op de pc draaide in 4k en 60 fps.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde begin dit jaar een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Doom: The Dark Ages komt op 15 mei naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!