Xbox Series X-broncode voor graphics 'gestolen en gegijzeld'
Nieuws

Xbox Series X-broncode voor graphics 'gestolen en gegijzeld'

Chipfabrikant AMD meldt in een blogpost dat de broncode voor graphics van de Xbox Series X is gestolen door een hacker en dat er 100 miljoen dollar wordt gevraagd om de code terug te geven.

AMD meldde de diefstal vandaag in een blogpost. De desbetreffende persoon zou AMD al in december 2019 benaderd hebben. Het bedrijf stelt verder dat het contact heeft met de autoriteiten.

Delen van de code werden geplaatst op GitHub, maar zijn inmiddels weer verwijderd. Daar heeft de hacker echter aangegeven dat alle data online geplaatst wordt als niemand zich aandient om het bedrag te betalen. Volgens berichten op TorrentFreak zou de data zijn verkregen via een gehackte computer en bevat het broncode voor AMD's Big Navi- en Arden-gpu's. Die laatste zou in de Xbox Series X zitten.

AMD stelt zelf echter dat de gestolen data geen belangrijk onderdeel uitmaakt van de beveiliging van hun grafische producten. Toch heeft het bedrijf wel een 'take down notice' ingediend om de data van GitHub te laten verwijderen, waaruit op te maken valt dat het sowieso om belangrijke data zou gaan.

Lees hieronder de officiële verklaring:

"Bij AMD zijn dataveiligheid en de bescherming van ons intellectuele eigendom een prioriteit. In december 2019 werden we gecontacteerd door iemand die claimde testbestanden te hebben die gerelateerd zijn aan een deel van onze huidige en toekomstige grafische producten, waarvan sommige online zijn geplaatst maar sindsdien weer zijn verwijderd.

Hoewel we ervan op de hoogte zijn dat de dader aanvullende bestanden heeft die nog niet openbaar zijn gemaakt, zijn we ervan overtuigd dat de graphics-IP niet essentieel is voor de concurrentiepositie of beveiliging van onze producten. We zijn niet op de hoogte van eventuele andere gestolen AMD-IP.

We werken nauw samen met de overheid en andere experts als onderdeel van een doorlopend misdaadonderzoek."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile
Nieuws

Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile

Anders worden laadtijden lang en vinden er crashes plaats

De consoleversie van Baldur's Gate 3 heeft nu een limiet van honderd mods per savefile.

Dat heeft Larian Studios laten weten. Het bedrijf heeft dit aangekondigd omdat een kleine groep spelers meer dan honderd mods tegelijk aan heeft staan, en dit zorgt voor lange laadtijden en diverse crashes.

"In tegenstelling tot pc kunnen consoles maar een beperkt aantal bestanden tegelijkertijd draaien. Hoe meer mods je hebt geïnstalleerd, des te sneller je deze limiet bereikt." Larian raadt spelers daarbij aan om alleen mods te installeren die spelers echt bereiken.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Larian op dit moment aan twee nieuwe games werkt. Aan Baldur's Gate 4 gaat de studio niet werken, al staat het natuurlijk vrij voor de eigenaar van de franchise om daar een andere ontwikkelaar voor te zoeken. Hier zijn enkele van de beste Baldur's Gate 3 mods te vinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst
Nieuws

Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst

De game bevindt zich sinds afgelopen voorjaar in Early Access

Er zijn nieuwe maps en diverse verbeteringen voor Manor Lords op komst middels een nieuwe patch.

Dat werd via Steam aangekondigd. Zo worden er via een aankomende patch twee nieuwe maps en diverse upgrades voor gebouwen toegevoegd, waarvan op Steam ook screenshots te zien zijn.

Ook zal de manier waarop water en bier aan dorpen wordt geleverd aangepast worden, waardoor tavernes en putten beter zullen functioneren. Verder zal ook de werking van marktplaatsen in de game verbeterd worden. Het is niet bekend wanneer de nieuwe patch precies verschijnt.

Manor Lords plaatst spelers in het Europa uit de veertiende eeuw, oftewel tijdens de Middeleeuwen. Het is aan spelers om een nieuwe stad voor hun volk te bouwen. Naast dat men zich bezighoudt met het bouwen, worden er ook real-time tactische gevechten gehouden. Ruilhandel met nabijgelegen regionen is belangrijk, en verschillende seizoenen, ziektes en wilde dieren hebben invloed op het spelverloop. De game kwam afgelopen voorjaar uit op pc via Early Access.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!