Xbox Series X heeft bij aansluiting voelbare indicatoren voor blinden
Nieuws

Xbox Series X heeft bij aansluiting voelbare indicatoren voor blinden

Aan de achterkant van de Xbox Series X en Series S zitten voelbare indicatoren bij de ingangen van kabels, om zo blinden en slechtzienden tegemoet te komen.

Dat heeft Bryce Johnson van Microsoft via social media onthuld. Bij elke ingang zit een kleine, unieke verhoging dat aangeeft waar de ingang in kwestie precies voor is bedoeld. Zo moet het voor slechtzienden en blinden gemakkelijker zijn om de Xbox Series X en Series S aan te sluiten.

Johnson laat weten dat het nog geen ideale oplossing is, maar dat het in ieder geval wel helpt. Ook moet het iedereen helpen bij het bekabelen van de Xbox Series X en S, bijvoorbeeld wanneer de console met de voorkant naar voren staat en men blindelings probeert de kabels aan te sluiten.

Microsoft zet sowieso steeds meer in op het toegankelijk maken van gaming voor zoveel mogelijk mensen, waaronder mensen met een handicap. Eerder bracht het bedrijf de Xbox Adaptive Controller al uit.

De Xbox Series X en Series S komen op 10 november uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'
Nieuws

Sony over falen van Concord: 'We zijn nog aan het leren'

Het bedrijf wil meer en eerdere controlepunten tijdens de ontwikkeling inbouwen

Sony-directeur Hiroki Totoki heeft publiekelijk teruggeblikt op het uitkomen en kort daarna weer offline halen van de multiplayergame Concord.

Dat deed hij in een vragensessie na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf. Totoki werd gevraagd naar het falen van Concord en de liveservicestrategie van het bedrijf, en hij gaf aan dat het een leerproces is.

"We zijn nog aan het leren", zo meldde hij (vertaald door VGC). "Wat betreft nieuwe IP weet je het eindresultaat pas wanneer je het probeert. Terugblikkend moeten we waarschijnlijk veel controlepunten creëren, waaronder het testen onder spelers en intern evalueren, en deze controlepunten goed timen. We moeten deze punten sneller in het ontwikkelproces inbouwen."

Totoki's conclusie is een logische: tussen de gameplayonthulling van Concord en de uiteindelijke release zaten maar een krappe drie maanden, met vlak voor de release één korte bètaperiode. Totoki geeft ook aan dat er een betere synergie tussen de verschillende divisies van Sony moet zijn - bijvoorbeeld tussen de ontwikkeling en het salesteam - en dat de timing van een release van een game ook optimaal moet zijn, ook ten opzichte van games in soortgelijke genres van andere uitgevers.

Tijdens het gesprek haalde Sony's senior vicepresident van financiën Sadahiko Hayakawa Helldivers 2 aan als een succesvolle liveservicegame van het bedrijf. Volgens hem heeft Sony van de releases van beide games geleerd. Sony wil een uitgebreide gamesportfolio bouwen bestaande uit singleplayergames en liveservicegames, waarbij die laatste categorie logischerwijs meer risico met zich meebrengt.

Nadat begin september Concord voorgoed offline ging en spelers hun geld terugkregen, werd eind vorige maand aangekondigd dat de ontwikkelaar van de game, Firewalk Studios, is gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Stalker 2-trailer draait om de wapens
Nieuws

Nieuwe Stalker 2-trailer draait om de wapens

De game komt op 20 november uit voor Xbox Series, pc en Game Pass

GSC Game World heeft een nieuwe trailer van het aankomende Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht die zich voornamelijk richt op de wapens in de game.

Volgens de ontwikkelaar kunnen spelers de Zone niet overleven zonder een wapen. Maar een wapen in het bezit hebben is niet genoeg: hij moet ook goed verzorgd en geüpgraded worden, en spelers kunnen er ook verschillende extra's op zetten. Daarbij moet elk geweer anders aanvoelen.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game verschijnt op 20 november voor Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel meteen op release op Game Pass.

De ontwikkeling van de game had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten. Onlangs kwam nog een emotionele documentaire over de ontwikkeling van de game uit.

Overigens maakte GSC Game World onlangs bekend dat Stalker 2 zowel op Xbox Series X en S als op pc modondersteuning krijgt. "We zijn ons bewust dat onze fans, vooral de oudere fans, modondersteuning willen voor onze game", zo werd gemeld. "We brengen mods naar console, dus ze komen zowel beschikbaar op Xbox als pc." Hier zijn de systeemeisen van de pc-versie te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!