Xbox Game Pass-gebruikers kopen en proberen meer games
Xbox Game Pass-gebruikers kopen en proberen meer games dan voordat ze zich aansloten bij de dienst. Dat maaktAgostino Simonetta, hoofd van ID@Xbox, bekend tijdens een href="https://www.gamesindustry.biz/articles/2019-10-18-xbox-game-pass-users-are-playing-40-percent-more-games-including-outside-game-pass" rel="noopener noreferrer" target="_blank">investeerdersbijeenkomst</a>.
"Mensen die zich aansluiten bij de dienst zijn veel meer betrokken", zegt Simonetta. "We hebben veel gratis games beschikbaar, maar ze zijn eigenlijk veel actiever buiten het abonnement. Ze speuren de winkels af en kopen meer games dan voordat ze zich aansloten bij Game Pass."
De statistieken tonen volgens Microsoft ook aan dat spelers meer verschillende soorten genres spelen dan voorheen, en dat meer dan 90 procent van de gebruikers zegt games uit te hebben geprobeerd die ze anders nooit hadden gekocht. Vooral wanneer een grote game wordt toegevoegd aan de catalogus worden andere games tot zes keer meer gespeeld.
Tot slot zegt Simonetta van enkele onafhankelijke ontwikkelaars te horen dat het toevoegen van hun game aan de dienst effect heeft op verkopen op andere platformen. Dat wordt echter niet ondersteund met statistieken.
De Game Pass-games van deze maand zijn onder andere Dirt Rally 2.0 en Cities Skylines. De dienst kost 9,99 euro per maand.
©GMRimport