Wreckfest komt naar mobiel
Nieuws

Wreckfest komt naar mobiel

De racegame Wreckfest moet naar iOS en Android komen.

Dat heeft HandyGames aangekondigd. Het spel komt eerst naar de Google Play Store en Samsung Galaxy Store - registreren is al mogelijk - en zal op een later moment ook op iOS uitkomen. Een precieze releasedatum is nog niet ekend.

Wreckfest verscheen in 2018 al op Steam en kwam een jaar later ook uit op PlayStation 4 en Xbox One. Weer een jaar later verscheen het spel op PlayStation 5 en Xbox Series-consoles. Eerder dit jaar kwam de game ook op Switch uit.

Wreckfest wordt als spirituele opvolger van FlatOut gezien. Spelers kunnen meedoen aan races en autorodeos, waarbij de auto's op elkaar inbeuken. De game bevat een online multiplayermodus voor zestien spelers.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijver Jack Ryan-serie werkt aan script voor Just Cause-film
Nieuws

Schrijver Jack Ryan-serie werkt aan script voor Just Cause-film

Blue Beetle-regisseur Ángel Manuel Soto zou de regie op zich nemen

Aaron Rabin, een schrijver van de Tom Clancy's Jack Ryan-reeks, gaat het script voor de Just Cause-verfilming schrijven.

Dat meldt The Wrap. Rabin heeft naast Jack Ryan ook voor Silent River en de aankomende actiethriller Nobody 2 geschreven. Eerder werd al geopperd dat Blue Beetle-regisseur Ángel Manuel Soto de regie op zich neemt.

In 2015 werd al geclaimd dat de productie van een Just Cause-film "snel" zou beginnen en wat later ook dat Jason Momoa de hoofdrol zou spelen. Dit leek uiteindelijk op niets uit te lopen, maar vorig jaar kwam dan toch naar buiten dat Universal Pictures de film wilden produceren.

De Just Cause-games zijn openwereldspellen waarin spelers in grootschalige spelwerelden vooral veel dingen laten ontploffen en in andere actiescènes terecht komen. In 2006 verscheen het eerste deel, gevolgd door drie vervolgen. In 2018 kwam het meest recente deel, Just Cause 4, uit, al werd die game wisselend ontvangen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan
Nieuws

Apex Legends moet na nieuwe Battlefield-release flink op de schop gaan

Uiteindelijk moet er zelfs iets komen dat EA 'Apex 2.0' noemt

Electronic Arts en Respawn Entertainment zijn van plan om de gameplay van Apex Legends ergens na de release van de nieuwe Battlefield flink aan te passen.

Dat liet EA's CEO Andrew Wilson weten in gesprek met investeerders na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van de uitgever. Wilson gaf ook al aan dat de nieuwe Battlefield ergens voor april 2026 uitkomt en de grote update die Apex Legends aanpast moet volgens hem dus ergens daarna volgen.

Wilson laat weten dat "het zakelijke traject van de franchise (Apex Legends) al enige tijd niet de kant op gaat die we zouden willen. Ik geloof dat we op een gegeven moment een betekenisvollere update voor Apex Legends uit moeten brengen om het spel een zo breed mogelijke game-ervaring te maken. Het team werkt daar hard aan."

De CEO blikte zelfs verder vooruit en ziet na de update volgend jaar nog grotere veranderingen voor de game aan de horizon. "We verwachten dat Apex Legends een van de franchises is die (jaren blijft groeien), en dat we uiteindelijk een nog grotere, betekenisvollere update nodig hebben, een Apex 2.0 bijvoorbeeld. Dit wordt niet de uiteindelijke versie van Apex. Het team is enorm toegewijd."

Afgelopen najaar gaf Wilson al aan dat het liever het huidige Apex Legends blijft verbeteren dan een vervolg uitbrengt. Daar lijkt de topman nu nog altijd achter te staan, tenzij hij met 'Apex 2.0' een vervolg bedoelt natuurlijk - maar gezien zijn woorden lijkt hij het eerder te hebben over het blijven verbeteren en aanpassen van de huidige Apex Legends-ervaring.

Die 'brede game-ervaring' is een belangrijk element van EA's strategie, zo liet Wilson doorschemeren. "Om meer dan alleen de huidige fanatieke spelers te bereiken, moeten games een directe connectie hebben met de eisen van spelers die zoeken naar gedeelde werelden en diepere betrokkenheid naast verhalen van hoge kwaliteit." Hij haalt daarbij direct de tegenvallende resultaten van Dragon Age: The Veilguard aan. De vorig najaar uitgekomen game was wat Wilson betreft niet succesvol genoeg omdat het "niet resoneerde bij een zo breed mogelijk publiek binnen deze enorm competitieve markt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!