Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames: 'Doen er alles aan om crunch te elimineren'
Nieuws

Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames: 'Doen er alles aan om crunch te elimineren'

Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames heeft de afgelopen 12 maanden een beleid ontwikkeld om crunch te elimineren binnen het bedrijf. Ook zegt de ontwikkelaar dat Wolfenstein: Youngblood niet op de Epic Games Store verkrijgbaar gaat zijn.

Afgelopen weekend organiseerde MachineGames, de ontwikkelaar van de Wolfenstein-games, een AMA op Reddit. Fans kregen hier de mogelijkheid om vragen te stellen aan verschillende producers en regisseurs van het bedrijf. Zo werd er ook gevraagd naar wat MachineGames doet om crunch, het moeten maken van overuren voor langdurige periodes, te voorkomen bij haar werknemers.

John Jennings, producer bij MachineGames, vertelt in zijn antwoord op de vraag van de fan dat crunch een lastig onderwerp is om over te praten. Hij legt uit dat de arbeidswetten in Zweden beschrijven wat wel en niet mag, maar dat er actief wordt gewerkt binnen het bedrijf om crunch te elimineren. "De afgelopen 12 maanden hebben we een beleid ontwikkeld en we doen er alles aan om ons hier aan te houden, zelfs als het zakelijk perspectief hierdoor lastiger wordt gemaakt", aldus Jennings.

Het antwoord van Jennings suggereert dat periodes van crunch wél voorkomen bij MachineGames, ondanks dat de ontwikkelaar beweert zijn best te doen om dit te voorkomen. Wat het beleid van MachineGames inhoudt, vertelt Jennings echter niet. Op 26 juli wordt Wolfenstein: Youngblood gelanceerd door de ontwikkelaar.

In de Reddit-AMA werd ook gevraagd of MachineGames deelneemt aan het exclusief uitbrengen van spellen op de Epic Games Store. Jennings verzekert echter dat Wolfenstein: Youngblood op pc alleen via Steam en de Bethesda Launcher verkrijgbaar gaat zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties
Nieuws

The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties

Haar motivatie zal niet lang op zich laten wachten

In het aankomende tweede seizoen van The Last of Us wordt meteen de motivatie achter de acties van personage Abby Anderson gedeeld met kijkers.

Dat heeft Neil Druckmann, een van de makers van de games en showrunners van de tv-serie, bevestigd (via Gold Derby). Logischerwijs volgen hierna (zo vaag mogelijk beschreven) spoilers voor het verhaal van The Last of Us: Part 2 en de tv-serie.

"In de game speel je als Abby, dus vorm je meteen een band met haar, omdat je als haar moet zien te overleven, met haar door de sneeuw rent en tegen geïnfecteerden vecht. We kunnen bepaalde details weglaten en in mysterie gehuld laten en dit pas later uit de doeken doen", zo legt Druckmann uit.

Hij meldt vervolgens dat dit geen optie is in de televisieserie, omdat kijkers natuurlijk niet Abby kunnen besturen. "We hebben dus andere gereedschappen nodig, en de context gaf ons die mogelijkheid." Met die context bedoelt Druckmann de reden waarom Abby bepaalde acties onderneemt gedurende het verhaal. Haar motivatie om dit te doen wordt pas later in de game onthuld, maar dit komt dus relatief vroeg gedurende het aankomende tweede seizoen aan bod.

"Als we een soortgelijke tijdlijn als de game aan zouden houden rondom deze onthulling, zouden kijkers erg, erg lang moeten wachten op die context. Ze zouden waarschijnlijk ook spoilers lezen tussen de seizoenen door, en dat wilden we voorkomen. Het voelde dan ook goed om de onthulling naar voren te halen en kijkers meteen de juiste context te geven."

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max. Onlangs ging de eerste aflevering in première voor een selecte groep in Los Angeles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 wederom uitgesteld
Nieuws

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 wederom uitgesteld

De game staat nu gepland voor release in oktober

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 is wederom uitgesteld - nu staat de game gepland om in oktober van dit jaar te verschijnen.

Uitgever Paradox Interactive en ontwikkelaar The Chinese Room hebben het spel al meermaals uitgesteld, en tot voor kort stond de release nog in de eerste helft van dit jaar gepland. Dat wordt nu dus oktober.

De ontwikkelaar laat in een video weten dat de gameontwikkeling in een vergevorderd stadium is en dat men zich nu richt op het oplossen van bugs en de prestaties van de game zo hoog mogelijk te maken.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 komt naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc (Steam, Epic Games Store en GOG). De game speelt zich af in Seattle, waar een bloedoorlog tussen verschillende vampierfacties gaande is. Het verhaal past zich aan afhankelijk van of de speler er voor kan zorgen dat de mensheid blijft denken dat vampiers niet bestaan.

De ontwikkeling van Bloodlines 2 wordt al enkele jaren geplaagd door problemen. Het spel is zoals gezegd meermaals uitgesteld - de game zou oorspronkelijk in 2020 verschijnen - en er vielen ontslagen bij de vorige ontwikkelaar, Hardsuit Labs. Daarna werden ze van de ontwikkeling afgehaald, en nu is The Chinese Room dus de ontwikkelaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!