Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames: 'Doen er alles aan om crunch te elimineren'
Wolfenstein-ontwikkelaar MachineGames heeft de afgelopen 12 maanden een beleid ontwikkeld om crunch te elimineren binnen het bedrijf. Ook zegt de ontwikkelaar dat Wolfenstein: Youngblood niet op de Epic Games Store verkrijgbaar gaat zijn.
Afgelopen weekend organiseerde MachineGames, de ontwikkelaar van de Wolfenstein-games, een AMA op Reddit. Fans kregen hier de mogelijkheid om vragen te stellen aan verschillende producers en regisseurs van het bedrijf. Zo werd er ook gevraagd naar wat MachineGames doet om crunch, het moeten maken van overuren voor langdurige periodes, te voorkomen bij haar werknemers.
John Jennings, producer bij MachineGames, vertelt in zijn antwoord op de vraag van de fan dat crunch een lastig onderwerp is om over te praten. Hij legt uit dat de arbeidswetten in Zweden beschrijven wat wel en niet mag, maar dat er actief wordt gewerkt binnen het bedrijf om crunch te elimineren. "De afgelopen 12 maanden hebben we een beleid ontwikkeld en we doen er alles aan om ons hier aan te houden, zelfs als het zakelijk perspectief hierdoor lastiger wordt gemaakt", aldus Jennings.
Het antwoord van Jennings suggereert dat periodes van crunch wél voorkomen bij MachineGames, ondanks dat de ontwikkelaar beweert zijn best te doen om dit te voorkomen. Wat het beleid van MachineGames inhoudt, vertelt Jennings echter niet. Op 26 juli wordt Wolfenstein: Youngblood gelanceerd door de ontwikkelaar.
In de Reddit-AMA werd ook gevraagd of MachineGames deelneemt aan het exclusief uitbrengen van spellen op de Epic Games Store. Jennings verzekert echter dat Wolfenstein: Youngblood op pc alleen via Steam en de Bethesda Launcher verkrijgbaar gaat zijn.