'Werkcultuur Rockstar is in positieve zin veranderd'
De voorheen negatieve werkcultuur van ontwikkelaar Rockstar Games zou in de achttien maanden sinds de release van Red Dead Redemption 2 behoorlijk zijn veranderd.
Dat wordt gemeld in een nieuwe reportage van Kotaku. De website berichtte de afgelopen jaren meermaals over een giftige werkcultuur bij Rockstar, waarbij 'crunchen' - extreem lange werkdagen maken om games af te krijgen - de norm was en waarbij management niet goed zijn werk uit zou voeren. Ook zou er sprake zijn van seksuele intimidatie vanuit het management.
Dit zou inmiddels zijn veranderd, zo meldt Kotaku nu. Crunchen zou minder nodig zijn, met flexibelere werktijden, beter functionerend management en zelfs regelmatig anonieme enquêtes onder de werknemers bij alle studio's van Rockstar. Daarnaast zou het management dat verantwoordelijk was voor een giftige werksfeer zijn ontslagen.
Volgens Kotaku is de volgende game van Rockstar een nieuw deel in de populaire Grand Theft Auto-reeks. Door de nieuwe werkcultuur binnen het bedrijf zou een mogelijk plan kunnen zijn om "een game van gemiddelde grootte" te lanceren, om vervolgens met regelmatige updates uit te breiden. Op die manier zou crunch en stress zo veel mogelijk beperkt worden. De game zou volgens Kotaku nog maar vroeg in het ontwikkelproces zijn.