Wereldrecord ten einde na vijf jaar in Minecraft hardcore-modus
Gamer.nl
Nieuws

Wereldrecord ten einde na vijf jaar in Minecraft hardcore-modus

Het wereldrecord van Twitch-streamer Philza is ten einde gekomen nadat hij vijf jaar heeft overleefd in de hardcore-modus van Minecraft. Een combinatie van ongeluk en slechte keuzes leidde tot zijn dood.

Twitch-streamer Philza heeft het volgehouden om vijf jaar lang te overleven in de hardcore-spelmodus van Minecraft. De speelsessie van Philza kwam echter op een pijnlijke manier tot een einde, waardoor het wereldrecord niet nóg verder aangescherpt kan worden.

Een combinatie van ongeluk en slechte keuzes leidde tot de dood van Philza. In een grot liep de streamer een aantal monsters tegen het lijf en stak hij een bepantserde baby-zombie in brand met zijn zwaard. Vervolgens vloog Philza zelf ook in brand, nadat hij in contact kwam met dezelfde zombie. Hij droeg niet zijn sterkste uitrusting en vergat bovendien zijn Totem of Undying, die de speler één keer kan redden van de dood, te selecteren. Een spin die om de hoek kwam rennen gaf Philza vervolgens de fatale klap.

Embed not supported

Philza speelde in de hardcore-spelmodus, wat betekent dat hij niet meer tot leven kan komen. Bovendien is de Minecraft-wereld waar hij vijf jaar lang in heeft doorgebracht, voor altijd verloren gegaan. De streamer hoeft echter niet bang te zijn dat zijn wereldrecord wordt afgepakt, want volgens Reddit-gebruiker Briak zijn andere spelers nooit verder gekomen dan een paar weken in de hardcore-modus van Minecraft.

Voordat Philza zijn stream beëindigde, toonde hij een compilatie van alle keren dat hij aan de dood was ontsnapt tijdens zijn speelsessie. Wat de Twitch-streamer gaat doen nu zijn wereldrecord ten einde is gekomen, is niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!