Vroege versie Metal Gear Solid liet spelers ratten benoemen en verzorgen
Het was in eerste instantie de bedoeling dat spelers in Metal Gear Solid namen konden geven aan ratten en ze als huisdieren konden houden.
Dat blijkt uit een nieuwe video van Did You Know Gaming. De aflevering wordt gepresenteerd door David Hayter, de voormalige stemacteur van Solid Snake uit de Metal Gear-reeks. Hideo Kojima wilde het in eerste instantie mogelijk maken voor spelers om ratten in de game namen te geven en ze te verzorgen.
In het gevecht met Sniper Wolf kunnen spelers overigens ratten neerschieten. In een vroege versie van de game kwamen er steeds grotere ratten voorbij als men ze neer bleef schieten, maar dit is uiteindelijk uit de game gehaald omdat het niet serieus genoeg was.
Het was in eerste instantie ook de bedoeling dat er een mariachimuzikant in Metal Gear Solid zou zitten. Deze analist zou Snake regelmatig hints geven over het verslaan van vijanden. Ook zou hij een aantal Spaanse nummers ten gehore brengen.
De video geeft ook details over andere Metal Gear-games. Zo zou Snake in Metal Gear Solid 2 in eerste instantie baardgroei krijgen en konden spelers de baard weer afscheren. De video is hieronder te zien en bevat nog veel meer feitjes over de reeks.