Vr-versie GTA: San Andreas wordt door LA Noire VR-team ontwikkeld
Nieuws

Vr-versie GTA: San Andreas wordt door LA Noire VR-team ontwikkeld

De aankomende Oculus Quest 2-versie van Grand Theft Auto: San Andreas wordt op zijn minst deels ontwikkeld door Video Games Deluxe, de ontwikkelaar van LA Noire: The VR Case Files.

Dat meldt UploadVR. De website laat weten dat de ontwikkelaar vorig jaar al meldde dat het zich klaar maakte voor een nieuw project, "een AAA openwereldgame in vr voor Rockstar". Toen was echter nog niet bekend waar de ontwikkelaar het over had.

Op LinkedIn lijkt het bedrijf deze week echter duidelijke hints te geven: "Zoals op Facebook Connect werd aangekondigd werken we aan een van de meest geliefde games in vr." Hoewel San Andreas niet specifiek wordt genoemd, is het nagenoeg zeker dat het daar om gaat, aangezien de game tijdens Facebook Connect werd onthuld. Het is niet duidelijk of Video Games Deluxe de enige ontwikkelaar van de game is.

Vorige week werd aangekondigd dat Grand Theft Auto: San Andreas naar Oculus Quest 2 komt. "Krijg een nieuwe blik op Los Santos, San Fierro en Las Venturas en ervaar opnieuw of voor het eerst een van de meest iconische open werelden." Het is niet duidelijk wanneer de game uitkomt.

Pas geleden werd tevens GTA: The Trilogy - Definitive Edition onthuld, dat op 11 november digitaal op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc verschijnt. Op 7 december verschijnen fysieke versies van de game. Hierin zitten nieuwe versies van GTA 3, Vice City en San Andreas.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error