Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes
Nieuws

Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes

In ons artikel met href="https://gamer.nl/artikelen/guide/60-tips-om-fall-guys-ultimate-knockout-te-overleven/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">zestig tips om Fall Guys te spelen</a> zou je denken dat we elk onderdeel wel hebben besproken, maar er zijn altijd mensen die nieuwe kanten van een game ontdekken. Daarom bij deze tip 61: speel Fall Guys met een vibrator.

Het idee kwam van Ana Valens, schrijver en maker van volwassen queer games. Ze noemt zichzelf de eerste sekswerker die de ondersteuning voor seksspeeltjes in Fall Guys streamt en daar heeft ze absoluut gelijk in. "Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid", schrijft ze in haar artikel voor Daily Dot.

De trillingen die je normaal in de controller voelt tijdens het spelen van het vrolijke Fall Guys, werden in dit geval naar de We-Vibe van Valens gestuurd die ze op haar borst had vastgemaakt. Een NSFW-video daarvan is hier te bekijken.

©GMRimport

Trance Vibrator

Elke controller kan een vibrator zijn, maar het eerste echte seksspeeltje voor games komt uit 2002. Japanse gamers konden de Trance Vibrator kopen voor de game Rez. Dit speeltje trilde mee met de muziek in de game. Hoewel de gamemakers stelden dat de accessoire niet bedoeld was als seksspeeltje, weten we allemaal beter. Het apparaatje werd zelfs met een wasbaar omhulsel geleverd.

Jane Pinckard schrijft op haar blog over haar ervaringen met de Trance Vibrator, toen haar partner Justin de game speelde en zij de vibrator tussen haar benen legde. Justin was vooral gefocust op wat er op het scherm gebeurde, maar Jane trok ondertussen haar broek uit. Toen de levels intensiever werden, vloog haar bril er ook af en vibreerde ze een eind weg. "Mijn vingers zitten aan de knoppen, maar ook een beetje aan jou", zei partner Justin. Dat werkte goed, want "tegen het einde kronkelde ik op de vloer!", concludeert Pinckard.

Will It Buttplug

Valens gebruikte voor haar stream met Fall Guys de moderne technologie van Kyle Machulis. Machulis heeft een videoserie getiteld ’Will It Buttplug’ op YouTube, waarin hij kijkt of een game verbinding wil maken met een vibrerend seksspeeltje. Hij heeft daarvoor zelf de techniek bedacht. Daar is Buttplug.io uit voortgekomen, een open-source project om intieme hardware met bluetooth te besturen. De Game Haptics Router is het stukje software dat naar de code van de game kijkt en trillingen van een controller naar een seksspeeltje stuurt.

"Net als taarten, zijn games alleen kunst als ze erotisch zijn", vindt Machulis op zijn YouTube-kanaal 'Buttpluggin' With qDot'. In de video's onderzoekt hij onder andere Rocket League, Rez Infinite, Beat Saber en meer recentelijk Animal Crossing: New Horizons.

Watch on YouTube

Voordat Buttplug.io ontstond was Machulis al druk bezig met SeXBox, een Xbox-mod waarvoor je naast een Xbox-controller en vibrator, ook een soldeerbout, elektrisch tape en een draad nodig hebt. Andere oude voorbeelden zijn de ButtKicker, een subwoofer die je aan een stoel verbindt voor een kriebel in je kont, en de instructies om een vibrator op de Atari 2600-controller te monteren. Met een beetje soldeerwerk (en nog wat spullen uit de bouwmarkt), kom je klaar terwijl je Asteroïds speelt.

Toestemming

Een van de belangrijkste problemen rond het gebruik van seksspeeltjes en games is multiplayer. Ana Valens kreeg op sociale media de nodige kritiek over het gebruik van een vibrator in combinatie met Fall Guys. Fall Guys is een multiplayergame waarin je elkaar kunt vastgrijpen. Als je iemand vast hebt, gaat de controller en dus de vibrator trillen.

Machulis noemt specifiek in de beschrijving van zijn software dat het gaat om sekstechnologie en toestemming en legaliteit daarvoor belangrijk zijn. Dat betekent dat je op moet passen in games waar willekeurige spelers bij elkaar komen. Multiplayer hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn en kan zelfs heel leuk zijn in combinatie met seksspeeltjes, maar dan wel alleen met mensen die weten wat er gebeurt en daar toestemming voor geven voordat het gebeurt.

Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid

-

Valens had haar fout snel door. Ze greep een andere speler om de trillingen te testen en realiseerde dat het verkeerd was, dus stopte ze daarmee. "Mijn excuses hiervoor", schrijft Valens op Twitter. “Het was en is verkeerd. Daarom stopte ik binnen enkele minuten en legde ik uit waarom men voorzichtig moet zijn bij het gebruik van deze technologie."

Girls of Arcadia

Interesse in sekspeeltjes en games is er in ieder geval genoeg. In 2016 had William Sparcklin een succesvolle Indiegogo-campagne voor de game Girls of Arcadia, die je kon spelen via een soort Fleshlight. De interesse was zo groot, dat de makers de vraag nooit zouden aankunnen. Later werd er een nieuwe campagne gestart voor een hoger bedrag. 613 mensen hebben bij elkaar ruim 85.000 Britse Pond ingelegd, maar daarna bleef het stil.

In de reacties is men beduusd. Ronald schrijft: "Mooi hoe de hele wereld is veranderd sinds ik hiervoor heb betaald." Connor reageert: "Op een dag komt het geavanceerde pornospel uit dat we allemaal verdienen. We zullen hierop wachten, met lotion klaar en handen droog van de anticipatie." En Jonathan lijkt bepaalde hoeken van het internet nog niet ontdekt te hebben: "Kunnen jullie niet wat renders van de gamevrouwen sturen? Dan wil ik best nog een jaar wachten."

Watch on YouTube

In de rubriek Voorspel kijken we naar de verschillende manieren waarop seks en seksualiteit behandeld worden in games, via specifieke voorbeelden, trends uit de game-industrie en interviews. Lees ook eerdere afleveringen:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden
Nieuws

Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden

Eerder werd al beloofd dat dit opgelost zou worden

Bloober Team heeft een update voor de Silent Hill 2-remake uitgebracht die volgens hen de grafische problemen die met de PS5 Pro-update zijn meegekomen oplost.

Eerder bleek al dat dat PSSR, de ai-gedreven upscaletechnologie van de PS5 Pro, er voor zorgde dat de graphics van de game soms instabiel oogden en er zogeheten 'shimmering' zichtbaar was; een soort flikkering of ruis op in-game oppervlakten.

Ontwikkelaar Bloober Team liet eerder deze week al weten dit te onderzoeken, en inmiddels is patch 1.06 uitgebracht. Deze patch zou de "grafische glitches" in de game op PS5 Pro wegpoetsen. Daarnaast worden er diverse andere bugs in zowel de PS5- als de pc-versie aangepakt. Meer informatie is hier te vinden.

Ondanks de goede bedoelingen zijn de reacties van spelers op social media niet mals. Gamers claimen dat de update diverse problemen in de PS5 Pro-versie van de game niet oplost, en dat het spel daardoor nog altijd lelijker oogt dan op een reguliere PS5.

De Silent Hil 2-remake is zoals gezegd beschikbaar op PlayStation 5 en pc. Eerder bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Tom Kerkhof gaf een 8,5 aan de game in de Gamer.nl-review: "Silent Hill 2 is een sfeervolle en vooral getrouwe remake, die het fantastische verhaal van de klassieker uit 2001 in een modern, toegankelijker jasje steekt."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar
Nieuws

Black Myth: Wukong-maker hint naar 'verrassingen' later dit jaar

Ontvangt de populaire actiegame een uitbreiding?

Black Myth: Wukong-fans kunnen zich klaarmaken voor een "aantal verrassingen" later dit jaar.

Dat heeft regisseur Feng Ji aangekondigd op de Golden Joystick Awards die eerder deze week werden uitgereikt. Daar won Black Myth: Wukong de award voor game van het jaar.

"Je hebt de game misschien al uitgespeeld", zo opperde Feng Ji. "Dat is prima. Blijf ons volgen en misschien komen er wat verrassingen voorbij later dit jaar." Hoewel de ontwikkelaar niet duidelijk maakte waar het precies om gaat, hopen fans dat hiermee downloadbare content voor de game wordt bedoeld.

Black Myth: Wukong verscheen in augustus voor PlayStation 5 en pc. Het op Unreal Engine 5 ontwikkelde spel is min of meer een vertolking van en een vervolg op het bekende Chinese verhaal Journey to the West. In dit verhaal is de Monkey King vijfhonderd jaar gevangen onder de Wy Zhi Shan-berg.

De game is een singleplayer actie-rpg waarin spelers als de 'Destined One' door een grote verscheidenheid aan gebieden reizen geïnspireerd door het hierboven genoemde verhaal, terwijl men in actievolle gevechten beland.

Marcel Vroegrijk beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-recensie: "Black Myth: Wukong doet meer dingen goed dan fout. Het begint wat eigenaardig, speelt soms stroef en de onophoudelijke stroom aan bazen komt je vroeg of laat de neus uit. Maar het zit verrassend slim in elkaar en voelt vooral erg verfrissend, ook al heb je ‘het verhaal’ van Journey to the West ongetwijfeld al een keer gehoord of gezien."

Zover bekend moet er ook nog altijd een Xbox Series-versie van het spel uitkomen, al is niet duidelijk wanneer. Op 12 december komt er in ieder geval een fysieke PlayStation 5-versie van de game uit.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!