Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes
Nieuws

Voorspel: Stop het spel terug in seksspeeltjes

In ons artikel met href="https://gamer.nl/artikelen/guide/60-tips-om-fall-guys-ultimate-knockout-te-overleven/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">zestig tips om Fall Guys te spelen</a> zou je denken dat we elk onderdeel wel hebben besproken, maar er zijn altijd mensen die nieuwe kanten van een game ontdekken. Daarom bij deze tip 61: speel Fall Guys met een vibrator.

Het idee kwam van Ana Valens, schrijver en maker van volwassen queer games. Ze noemt zichzelf de eerste sekswerker die de ondersteuning voor seksspeeltjes in Fall Guys streamt en daar heeft ze absoluut gelijk in. "Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid", schrijft ze in haar artikel voor Daily Dot.

De trillingen die je normaal in de controller voelt tijdens het spelen van het vrolijke Fall Guys, werden in dit geval naar de We-Vibe van Valens gestuurd die ze op haar borst had vastgemaakt. Een NSFW-video daarvan is hier te bekijken.

©GMRimport

Trance Vibrator

Elke controller kan een vibrator zijn, maar het eerste echte seksspeeltje voor games komt uit 2002. Japanse gamers konden de Trance Vibrator kopen voor de game Rez. Dit speeltje trilde mee met de muziek in de game. Hoewel de gamemakers stelden dat de accessoire niet bedoeld was als seksspeeltje, weten we allemaal beter. Het apparaatje werd zelfs met een wasbaar omhulsel geleverd.

Jane Pinckard schrijft op haar blog over haar ervaringen met de Trance Vibrator, toen haar partner Justin de game speelde en zij de vibrator tussen haar benen legde. Justin was vooral gefocust op wat er op het scherm gebeurde, maar Jane trok ondertussen haar broek uit. Toen de levels intensiever werden, vloog haar bril er ook af en vibreerde ze een eind weg. "Mijn vingers zitten aan de knoppen, maar ook een beetje aan jou", zei partner Justin. Dat werkte goed, want "tegen het einde kronkelde ik op de vloer!", concludeert Pinckard.

Will It Buttplug

Valens gebruikte voor haar stream met Fall Guys de moderne technologie van Kyle Machulis. Machulis heeft een videoserie getiteld ’Will It Buttplug’ op YouTube, waarin hij kijkt of een game verbinding wil maken met een vibrerend seksspeeltje. Hij heeft daarvoor zelf de techniek bedacht. Daar is Buttplug.io uit voortgekomen, een open-source project om intieme hardware met bluetooth te besturen. De Game Haptics Router is het stukje software dat naar de code van de game kijkt en trillingen van een controller naar een seksspeeltje stuurt.

"Net als taarten, zijn games alleen kunst als ze erotisch zijn", vindt Machulis op zijn YouTube-kanaal 'Buttpluggin' With qDot'. In de video's onderzoekt hij onder andere Rocket League, Rez Infinite, Beat Saber en meer recentelijk Animal Crossing: New Horizons.

Watch on YouTube

Voordat Buttplug.io ontstond was Machulis al druk bezig met SeXBox, een Xbox-mod waarvoor je naast een Xbox-controller en vibrator, ook een soldeerbout, elektrisch tape en een draad nodig hebt. Andere oude voorbeelden zijn de ButtKicker, een subwoofer die je aan een stoel verbindt voor een kriebel in je kont, en de instructies om een vibrator op de Atari 2600-controller te monteren. Met een beetje soldeerwerk (en nog wat spullen uit de bouwmarkt), kom je klaar terwijl je Asteroïds speelt.

Toestemming

Een van de belangrijkste problemen rond het gebruik van seksspeeltjes en games is multiplayer. Ana Valens kreeg op sociale media de nodige kritiek over het gebruik van een vibrator in combinatie met Fall Guys. Fall Guys is een multiplayergame waarin je elkaar kunt vastgrijpen. Als je iemand vast hebt, gaat de controller en dus de vibrator trillen.

Machulis noemt specifiek in de beschrijving van zijn software dat het gaat om sekstechnologie en toestemming en legaliteit daarvoor belangrijk zijn. Dat betekent dat je op moet passen in games waar willekeurige spelers bij elkaar komen. Multiplayer hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn en kan zelfs heel leuk zijn in combinatie met seksspeeltjes, maar dan wel alleen met mensen die weten wat er gebeurt en daar toestemming voor geven voordat het gebeurt.

Beschouw het deels als performance art, deels als camshow en deels als een maffe online nieuwigheid

-

Valens had haar fout snel door. Ze greep een andere speler om de trillingen te testen en realiseerde dat het verkeerd was, dus stopte ze daarmee. "Mijn excuses hiervoor", schrijft Valens op Twitter. “Het was en is verkeerd. Daarom stopte ik binnen enkele minuten en legde ik uit waarom men voorzichtig moet zijn bij het gebruik van deze technologie."

Girls of Arcadia

Interesse in sekspeeltjes en games is er in ieder geval genoeg. In 2016 had William Sparcklin een succesvolle Indiegogo-campagne voor de game Girls of Arcadia, die je kon spelen via een soort Fleshlight. De interesse was zo groot, dat de makers de vraag nooit zouden aankunnen. Later werd er een nieuwe campagne gestart voor een hoger bedrag. 613 mensen hebben bij elkaar ruim 85.000 Britse Pond ingelegd, maar daarna bleef het stil.

In de reacties is men beduusd. Ronald schrijft: "Mooi hoe de hele wereld is veranderd sinds ik hiervoor heb betaald." Connor reageert: "Op een dag komt het geavanceerde pornospel uit dat we allemaal verdienen. We zullen hierop wachten, met lotion klaar en handen droog van de anticipatie." En Jonathan lijkt bepaalde hoeken van het internet nog niet ontdekt te hebben: "Kunnen jullie niet wat renders van de gamevrouwen sturen? Dan wil ik best nog een jaar wachten."

Watch on YouTube

In de rubriek Voorspel kijken we naar de verschillende manieren waarop seks en seksualiteit behandeld worden in games, via specifieke voorbeelden, trends uit de game-industrie en interviews. Lees ook eerdere afleveringen:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!