Voormalige Bayonetta-actrice bevestigt dat ze 15.000 dollar kreeg aangeboden
Nieuws

Voormalige Bayonetta-actrice bevestigt dat ze 15.000 dollar kreeg aangeboden

Hellena Taylor, de actrice die in de eerste twee Bayonetta-games de stem van het hoofdpersonage insprak, heeft verduidelijkt dat ze eigenlijk 15.000 dollar aangeboden kreeg voor de rol in het derde deel.

Onlangs bleek Hellena Taylor niet de stem van Bayonetta inspreekt in het derde deel, maar Jennifer Hale. Kort daarna liet Taylor in een video op social media weten dat ze eerder had bedankt voor de rol, omdat ze maar 4000 dollar aangeboden kreeg van ontwikkelaar PlatinumGames. Ze noemde dit een belediging en riep fans op de game te boycotten. Vorige week claimden websites echter van bronnen te hebben vernomen dat Taylor veel meer aangeboden kreeg voor de rol - in totaal zo'n 15.000 dollar.

Dat heeft de actrice nu bevestigd in een reeks tweets waarin ze haar reputatie tracht te verdedigen. "Sommige mensen noemen mij een leugenaar en een 'golddigger'. Ik heb het idee dat ik mijzelf en mijn reputatie binnen de industrie moet verdedigen."

Ze vervolgt: "Ik heb eerder al uitgelegd dat het aanbod te laag was. Dat aanbod was 10.000 dollar. Onthoud dat dit een franchise is die 450 miljoen dollar waard is. Ik schreef toen naar (regisseur) Hideki Kamiya en hoopte op begrip. Hij reageerde door te zeggen dat hij mijn contributie erg op prijs stelde en dat de fans graag wilden dat ik de stem insprak. Toen werd mij (daar bovenop) nog eens 5000 dollar aangeboden." 

Dat bedrag was volgens Taylor alsnog te laag. "Dus besloot ik te weigeren. Ik hoorde elf maanden lang niets, en daarna boden ze me 4000 dollars voor een aantal zinnen aan." Daar lijkt de verwarring dan ook te zijn ontstaan: in de oproep van Taylor om de game te boycotten noemde ze alleen het bedrag van 4000 dollar, maar dat ging dus om een soort van cameo nadat ze het bedrag van 15.000 dollar al had afgewezen.

Veel fans reageren negatief op de tweets van Taylor en beschuldigen haar van het weglaten van informatie rondom het echte bedrag dat ze aangeboden kreeg. Ook merken ze op dat de Bayonetta-reeks helemaal niet 450 miljoen dollar waard is.

Eind vorige werkweek reageerde Bayonetta-ontwikkelaar PlatinumGames al op de situatie middels een officieel statement: "Bij PlatinumGames willen we onze waardering uitspreken voor iedereen die door de jaren heen mee heeft geholpen met het creëren van de Bayonetta-reeks, alsmede de fans die de fundering (van de franchise) zijn. We staan volledig achter Jennifer Hale als de nieuwe Bayonetta en zijn het eens met alles wat ze in haar statement zegt. We vragen mensen om geen reacties achter te laten die een gebrek aan respect tonen voor Jennifer of andere mensen die met de reeks hebben geholpen."

De Bayonetta-reeks draait om de titulaire heks die middenin een gevecht tussen hemel en hel terechtkomt. De actiegames hebben qua gameplay wat weg van de Devil May Cry-serie, waarbij duizelingwekkende moves via combo’s aan elkaar geregen kunnen worden. In het derde deel moet Bayonetta samenwerken met enkele oude bekenden, zoals de journalist Luka en de Umbra-heks Jeanne. Ook de heks-in-de-dop Viola maakt haar opwachting. Bayonetta 3 verschijnt aanstaande vrijdag op Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!