Voormalige Battlefield- en Far Cry-makers richten Moon Rover op
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Battlefield- en Far Cry-makers richten Moon Rover op

Het bedrijf werkt aan een game met een focus op 'emergent gameplay'

Ontwikkelaars die voorheen aan Far Cry, Battlefield en Crusader Kings hebben gewerkt, hebben de ontwikkelstudio Moon Rover Games opgericht.

Het team, dat is gesitueerd in Stockholm, Zweden, wil een game met 'emergent gameplay' ontwikkelen - oftewel gameplay dat ontstaat wanneer spelers interactie hebben met verschillende spelmechanieken binnen het spel. Denk aan de manier waarop bijvoorbeeld vuur ingezet kan worden in Zelda: Breath of the Wild om een luchtsluis te creëren en daarmee te kunnen zweven, of andere situaties die in de game via de physics ontstaan.

Creative director Jamie Keen tegen Games Industry: "Emergent game-ervaringen - een klein verlies aan controle in hoe een game werkt - doet iets met me. Je ziet een bepaald geluk in spelers wanneer ze dat ervaren, wanneer ze een systeem dat als het ware een leven op zichzelf heeft begrijpen. Dat wil ik naar het volgende niveau brengen."

Volgens Keen moet de nog naamloze game het beste uit het verhaal en de sandbox-aspecten van Far Cry en Battlefield pakken en daar een multiplayer co-op actie-ervaring omheen bouwen. Hij waarschuwt wel dat de game niet zo enorm wordt als het eerder genoemde Breath of the Wild. "Dit wordt een afgebakende versie daarvan. We willen spelers richting en herkenning geven, maar ook een gevoel van nieuwigheid die je krijgt wanneer je het beste van Far Cry en Battlefield combineert."

Volgens CEO Julien Wera maakt de studio gebruikt van 'machine learning' om verschillende mogelijkheden en data te creëren waaruit de ontwikkelaar vervolgens betekenisvolle ervaringen filtert. Op die manier wil de studio relatief klein blijven, met vijftig tot zeventig werknemers. "We kijken naar het juiste aantal om een studio te creëren waarmee we ambitieuze producten kunnen maken, maar iedereen ook elkaar kent, en iedereen met elkaar kan praten en weet wat iedereen doet."

De officiële website is hier te vinden. Daar staan ook vacatures.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!