Voormalig Paradox-directeur vindt dlc 'eerlijk en gebalanceerd'
Nieuws

Voormalig Paradox-directeur vindt dlc 'eerlijk en gebalanceerd'

Voormalig Paradox-directeur Fredrik Wester vindt het dlc-beleid van de uitgever 'eerlijk en gebalanceerd'. Wel geeft hij toe dat er ruimte is voor verbetering.

Veel games van uitgever Paradox Interactive staan erom bekend na lancering een groot aantal uitbreidingen te krijgen. Zo zijn er maar liefst 24 uitbreidingen verkrijgbaar voor Cities: Skylines, terwijl Europa Universalis 4 zelfs 32 uitbreidingen bevat. Fredrik Wester, de voormalig directeur en nu uitvoerend voorzitter van Paradox, verdedigt de aanpak van het bedrijf in een serie van berichten op Twitter.

In zijn berichten op Twitter legt Wester uit waarom hij vindt dat het dlc-beleid van Paradox 'eerlijk en gebalanceerd' is. Hij zegt namelijk dat het model is gebaseerd op het idee dat je betaalt voor nieuwe content, waarvan de opbrengst vervolgens wordt gebruikt om de verdere ontwikkeling van het spel te financieren. Alle spelers hebben hier volgens Wester profijt van, in de vorm van gratis updates.

Wester geeft toe dat het beleid van Paradox niet vlekkeloos is. Veel nieuwe spelers kunnen zich namelijk geïntimideerd voelen door het grote aanbod aan betaalde uitbreidingen. Ook Shams Jorjani, de leidend bedrijfsontwikkelaar van Paradox, gaf vorig jaar op het PDXCon-evenement aan dat er ruimte voor verbetering is in hoe Paradox haar uitbreidingen presenteert. Hierbij gaf hij wel aan dat de dlc van Paradox-spellen niet te vergelijken is met die van andere games, omdat spelers die niet alle uitbreidingen bezitten geen groot deel van het spel missen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!