Voormalig creatief regisseur van Splinter Cell keert terug bij Ubisoft
Gamer.nl
Nieuws

Voormalig creatief regisseur van Splinter Cell keert terug bij Ubisoft

De voormalig creatief regisseur van onder andere Splinter Cell en Far Cry Primal, Maxime Béland, keert terug bij Ubisoft.

Béland is lange tijd in dienst geweest bij Ubisoft en heeft in zijn tijd aan een aantal spellen meegewerkt, waaronder Splinter Cell Conviction en Blacklist. Begin 2019 verliet de regisseur het bedrijf om dezelfde rol in te gaan vullen bij Epic Games. Dit heeft kennelijk maar acht maanden geduurd want volgens VGC is hij nu weer terug bij zijn oude werkgever.

Volgens het rapport wordt Béland vice-president van het redactionele team van Ubisoft. Dit team wordt volgens de uitgever geherstructureerd om Ubisoft-games die veel gelijkenissen hebben meer van elkaar te differentiëren. Ook het LinkedIn-account van de creatieve regisseur geeft aan dat hij momenteel werkzaam is voor de Franse uitgever.

In het afgelopen jaar zijn er al een aantal aanwijzingen opgedoken die hintten naar een nieuw Splinter Cell-deel. De terugkomst van Béland lijkt deze geruchten alleen maar te versterken. Uiteindelijk is er nog niks bevestigd, maar hoop op een vervolgverhaal van Sam Fisher is er zeker.

Yves Guillemot, directeur van Ubisoft, vertelde vorig jaar in een interview met IGN waarom een volgende Splinter Cell-game zo lang op zich laat wachten. Hij legt uit dat ontwikkelteams binnen Ubisoft niet aan een nieuw deel in de serie wilden werken omdat er te veel druk was van fans. "Wanneer je een spel maakt, wil je komen met iets vernieuwends. Fans zeiden echter dat veel dingen niet veranderd mochten worden", aldus Guillemot.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!