Voetbalclub Juventus exclusief in eFootball PES 2020
Nieuws

Voetbalclub Juventus exclusief in eFootball PES 2020

De voetbalclub Juventus is exclusief beschikbaar in eFootball PES 2020, als onderdeel van een aangekondigde samenwerking tussen de twee. Dit betekent dat de naam van de club niet gebruikt mag worden in Fifa 20.

In een bericht op het officiële Twitter-account van Pro Evolution Soccer (PES) is aangekondigd dat de franchise een exclusieve samenwerking is aangegaan met de voetbalclub Juventus. De samenwerking houdt in dat PES 2020, dat op 10 september lanceert, gaat beschikken over het authentieke tenue van Juventus, 3D-scans van de spelers en de Allianz Stadium. Ook gaat de speler Miralem Pjanić een rol vervullen als ambassadeur van PES en wordt Juventus-legende Pavel Nedvěd toegevoegd aan het spel.

De exclusieve deal tussen PES en Juventus betekent dat de naam, het logo en het tenue van de voetbalclub niet gebruikt mogen worden in Fifa 20, de grote concurrent van PES. In plaats hiervan heeft EA bekendgemaakt dat Juventus in het spel gaat spelen onder de naam Piemonte Calcio. Hierbij refereert Piemonte naar de regio Piëmont, het gebied waar de club zich bevindt, terwijl Calcio het Italiaanse woord is voor voetbal.

EA behoudt wel rechten tot het gebruiken van de spelers van Juventus in Fifa 20. In een lijst met veelgestelde vragen wordt dan ook gezegd dat de authentieke namen en gezichten van de spelers gewoon beschikbaar zijn in het spel. Ook heeft de verandering volgens EA geen invloed op de populaire Ultimate Team-modus.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!