Vierde seizoen PlayerUnknown's Battlegrounds richt zich op verhaal
Nieuws

Vierde seizoen PlayerUnknown's Battlegrounds richt zich op verhaal

In het vierde seizoen van PlayerUnknown's Battlegrounds wordt de focus gelegd op het verhaal van het battle royale-spel. Zo is er een filmische trailer uitgebracht en ondergaat de originele map een aantal veranderingen.

Het vierde seizoen van PlayerUnknown's Battlegrounds gaat op 24 juli van start. TS Jang, de uitvoerend producent van het spel, legt in een

Watch on YouTube

uit dat dit seizoen zich richt op de originele map Erangal, dat een aantal grote visuele veranderingen ondergaat. Zo gaan een aantal gebieden op de schop, worden er nieuwe gebouwen toegevoegd met verbeterde graphics en kunnen spelers meer te weten komen over het eiland.

De veranderingen van de map sluiten aan bij de

Watch on YouTube

van PUBG, die eerder deze week werd uitgebracht. Hierin wordt voor het eerst ingegaan op het achtergrondverhaal van het spel. In de video is te zien hoe het eiland Erangel in 1965 werd binnengevallen en sindsdien onbewoond is. De enige overlevende van de aanval gebruikt het eiland nu om mensen de kans te geven hun 'ware zelf' te ontdekken en bestuurt het battle royale-spel vanaf een onbekende locatie. Met behulp van verschillende camera's verspreid over het eiland kan hij alle spelers volgen.

Ook de nieuwe Survivor Pass die in het vierde seizoen van PUBG wordt geïntroduceerd, genaamd Aftermath, legt de focus op het leren over het verleden van Erangel. Bezitters van de pas kunnen tijdens het seizoen meer dan honderd outfits en items vrijspelen, die te maken hebben met de uitgebreide historie van het eiland. Alle veranderingen die worden doorgevoerd zijn nu beschikbaar op de testservers van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!