Vervolg op Final Fantasy 7 Remake onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Vervolg op Final Fantasy 7 Remake onthuld

Square Enix heeft het tweede deel in de Final Fantasy 7 Remake-reeks aangekondigd, genaamd Final Fantasy 7 Rebirth.

Het vervolg op Final Fantasy 7 Remake moet in de winter van 2023 op PlayStation 5 verschenen, zo liet Square Enix weten tijdens een livestream vannacht. Het bedrijf bevestigde daarbij dat de reeks uit drie delen gaat bestaan.

Volgens creative director Tetsuya Nomura wordt Final Fantasy 7 Rebirth zo ontworpen dat ook mensen die 7 Remake niet hebben gespeeld er van kunnen genieten. "Sommige spelers beginnen hun reis misschien wel met Rebirth. Cloud en zijn vrienden beginnen aan een nieuwe reis in deze game. De scènes die ze zien na het verlaten van Midgar geven spelers een frisse, nieuwe ervaring."

Volgens Nomura is men al voorzichtig aan de ontwikkeling van het nog naamloze derde deel begonnen. De ontwikkeling van Rebirth verloopt volgens producent Yoshinori Kitase op rolletjes. "Het maken van een middelste deel in een trilogie levert unieke uitdagingen op, maar er zijn genoeg klassieke tweede delen in de filmwereld die worden gedefinieerd door ongelooflijke plottwists en diepere verkenning van de personages. Vaak zijn deze tweede delen de favoriete films van fans."

Hieronder is de eerste trailer te zien. Tijdens de livestream werd ook Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion aangekondigd, dat deze winter op pc en consoles moet verschijnen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gamer.nl wordt gearchiveerd door Beeld en Geluid
Gamer.nl
Nieuws

Gamer.nl wordt gearchiveerd door Beeld en Geluid

Voor altijd vastgelegd

Afgelopen week brachten we het nieuws dat Gamer.nl fuseert met PU.nl. Hoewel de artikelen nog in hun huidige staat bereikbaar blijven, neemt het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid het zekere voor het onzekere: de website wordt gearchiveerd.

Mocht je de plannen en achterliggende redenen voor deze gang van zaken hebben gemist, dan kun je hier terecht. Verdere updates over de tijdlijn en meer praktische informatie over hoe de toekomst van onze content eruit gaat zien volgt op een ander moment, maar tot die tijd is de archivering van Gamer.nl voor de toekomst in ieder geval een lichtpuntje.

Wat betekent ‘archiveren’?

Willem Hilhorst (Media Manager Games en Online) en Amy Welten (Media Manager) hebben ons alvast verteld hoe het preserveren van de website er ongeveer uit gaat zien. “Het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid in Hilversum archiveert al bijna tien jaar websites van Nederlandse media,” stuurt het paar naar ons.

“Het doel van ons webarchief is niet alleen om toekomstige onderzoekers en gebruikers een kijkje te geven in wat er op deze websites werd geplaatst, maar ook om de groei en veranderingen van websites door de jaren te laten zien.”

Het is volgens Willem en Amy namelijk een mythe dat alles op het internet altijd wordt bewaard. “Dat is meer afhankelijk van mens dan machine.” De bedoeling is dat de website in zijn interactieve, ofwel klikbare, vorm wordt gearchiveerd. Dat gebeurt ook al meerdere jaren, waardoor artikelen, columns en dergelijke stukken in de oorspronkelijke context weergegeven kunnen worden, zo vertellen ze.

“Precies dat gaat verloren wanneer websites offline worden gehaald: de manier waarop artikelen waren vormgegeven, de nieuwsberichten die inspireerden tot het schrijven van columns, het colofon met de namen van redacteurs en de mensen achter de schermen — stuk voor stuk essentieel voor het functioneren en onderhouden van een website.”

©GMRimport

Wordt alles meegenomen?

Dat is helaas geen garantie dat echt alles wordt opgeslagen, ook niet zoals je het herinnert. “Immers is een website die dagelijks geüpdatet wordt met nieuws een stuk complexer en omvangrijker dan een website die wekelijks of ieder kwartaal wordt bijgewerkt,” vertellen de twee. Ze benoemen ook limitaties van hun tools, bijvoorbeeld. “Zo valt het bewaren van embeds, invoegingen van YouTube-videos of sociale media posts buiten onze scope tijdens het archiveren van websites.”

Edoch, met inmiddels een terabyte aan data durft Beeld en Geluid wel te stellen dat een groot gedeelte van de Gamer.nl-geschiedenis gepreserveerd is voor de toekomst. Daar houdt het volgens Willem en Amy ook niet op: “Voor de zekerheid hebben we na het nieuws van vorige week de tools opnieuw aangezet om te zorgen dat we niet te laat achter de feiten aanlopen.”

Nu vraag je je misschien af hoe je toegang krijgt tot het archief van Beeld en Geluid komt. Dat kan, op locatie, in de mediatheek van Beeld en Geluid in Hilversum. Op die manier voldoet het instituut aan de beperkingen van websites archiveren, en de rechthebbenden van de platforms. “We hopen dan ook dat onderzoekers en gebruikers in de toekomst gebruik zullen gaan maken van ons archief, zodat de Nederlandse gamescultuur dankzij websites, artikelen, podcasts, recensies en natuurlijk de games zelf beter geduid en onderzocht kan worden.”

Nog een boodschap

Ten slotte willen Willem en Amy het volgende nog meegeven:

“Ten slotte willen we graag de redacteuren en bijdragers van Gamer.nl bedanken voor hun werk. Het feit dat de website publiekelijk hun vertrek aankondigt betekent dat wij kunnen voorsorteren op het bewaren van de website. Games Geschiedenis in Nederland is nog altijd voornamelijk afhankelijk van orale vertellingen, dus websites als Gamer speelden een essentiële rol in het medialandschap.

Ben je zelf een speler, gamer of lezer en wil je bijdragen aan game-geschiedenis? Documenteer je ervaringen, de gesprekken binnen gemeenschappen en wees niet afhankelijk van sociale media. Op die manier veranderen we samen games van ‘cultuur’ naar cultureel erfgoed; zodat we de beleving van ons favoriete medium kunnen doorgeven aan de volgende generatie.”

We danken Beeld & Geluid voor het preserveren van Gamer.nl in zijn originele staat, alsmede het preserveren van andere media-inhoud die bijdraagt aan onze cultuur.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bazen in Death Stranding 2 hoeven niet verslagen te worden
Gamer.nl
Nieuws

Bazen in Death Stranding 2 hoeven niet verslagen te worden

In plaats daarvan kan men een samenvatting over het gevecht lezen

In Death Stranding 2: On the Beach is het mogelijk om na het falen van een baasgevecht het gehele gevecht over te slaan.

Dat meldde regisseur Hideo Kojima tijdens een recentelijke Koji Pro-radio-uitzending (via Genki_JPN). Voor baasgevechten in Death Stranding 2 is er namelijk een extra optie op het Game Over-scherm onder de 'continue'-optie.

Wanneer mensen die extra optie kiezen, krijgen ze informatie over het baasgevecht in de vorm van een beschrijving in tekst en screenshots. Op die manier hoeft men dus niet daadwerkelijk de baas in kwestie te verslaan.

De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Death Stranding 2: On the Beach komt op 26 juni naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!