Valve-ontwikkelaar krijgt HDR aan de praat op Linux-pc
Het is een ontwikkelaar die voor Valve werkt gelukt om HDR werkend te krijgen op een Linux-pc.
Joshua Ashton is een ontwikkelaar van Valve die onder andere werkt aan technologieën als DXVK en VKD3D-Proton, en hij heeft HDR aan de praat gekregen voor games die draaien op Linux. Dat meldt Steam Deck-ontwikkelaar Pierre-Loup Griffais via Twitter, waar hij Halo Infinite en Deep Rock Galactic laat zien.
“HDR kan nu aangezet worden voor echte games!”, luidt zijn tweet. “Vanavond getest op een AMD-desktop met Halo Infinite, Deep Rock Galactic, Death Stranding Director’s Cut.” De meeste mensen hebben hier echter nog niets aan, zegt Griffais. “Het is nog erg vroeg, en heeft nog tijd nodig om bruikbaar te zijn voor de meesten.”
Eerder deze maand hintte Valve er nog naar dat het bedrijf voor een volgende Steam Deck een betere batterij en beter scherm wil. De Steam Deck maakt gebruik van Linux, maar niets wijst erop dat Valve daadwerkelijk van plan is om HDR-ondersteuning mogelijk te maken voor een volgende handheld.
Joshua Ashton deelt op Twitter een heatmap van de Death Stranding Director’s Cut, waarop te zien is dat de HDR werkt: