Valve lijkt zich niet druk te maken over stick drift op Steam Deck
Gamer.nl
Nieuws

Valve lijkt zich niet druk te maken over stick drift op Steam Deck

Werknemers van Valve zeggen er alles aan te hebben gedaan om zogenaamde 'stick drift' bij de pas aangekondigde Steam Deck te voorkomen.

Dat meldt hardware ingenieur Yazan Aldehayyat in een interview met IGN, toen hij gevraagd werd over drift. "We hebben enorm veel getest op betrouwbaarheid, op alle vlakken eigenlijk - en voor alle invoeropties en verschillende omgevingsfacturen en dat soort dingen. Ik denk dat het erg goed gaat werken en dat mensen er superblij mee gaan zijn. Het wordt denk ik een geweldige aanschaf. Natuurlijk slijt elk onderdeel op een bepaald moment, maar ik denk dat mensen hier tevreden mee gaan zijn."

Ook designer John Ikeda heeft er vertrouwen in: "We wilden geen risico nemen wat dat betreft, toch? En onze klanten willen ook niet dat we daar een risico op nemen."

Drift houdt in dat een van de analoge sticks op een controller input ervaart, terwijl de speler in kwestie de stick niet aanraakt. Daardoor kunnen personages of cursors uit het niets bewegen, wat in sommige gevallen games (nagenoeg) onspeelbaar maakt. Het is een veelvoorkomend probleem met de Joy-Cons van de Nintendo Switch. Ook zijn er meldingen van een vergelijkbaar probleem met de PlayStation 5-controller.

De Steam Deck is een draagbare spelcomputer die spellen uit de Steam-catalogus afspeelt. De handheld verschijnt aanvankelijk met 64GB, 256GB en 512GB aan ingebouwde opslag, tegenover een vanafprijs van 419 euro. Valve verzekert dat "al je Steam-games" in ieder geval op de Steam Deck zouden moeten verschijnen. Daarnaast biedt de handheld ook ondersteuning voor zaken als Steam Chat, Remote Play en Steams eigen cloudopslag van spelbestanden.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!