Valve lijkt zich niet druk te maken over stick drift op Steam Deck
Werknemers van Valve zeggen er alles aan te hebben gedaan om zogenaamde 'stick drift' bij de pas aangekondigde Steam Deck te voorkomen.
Dat meldt hardware ingenieur Yazan Aldehayyat in een interview met IGN, toen hij gevraagd werd over drift. "We hebben enorm veel getest op betrouwbaarheid, op alle vlakken eigenlijk - en voor alle invoeropties en verschillende omgevingsfacturen en dat soort dingen. Ik denk dat het erg goed gaat werken en dat mensen er superblij mee gaan zijn. Het wordt denk ik een geweldige aanschaf. Natuurlijk slijt elk onderdeel op een bepaald moment, maar ik denk dat mensen hier tevreden mee gaan zijn."
Ook designer John Ikeda heeft er vertrouwen in: "We wilden geen risico nemen wat dat betreft, toch? En onze klanten willen ook niet dat we daar een risico op nemen."
Drift houdt in dat een van de analoge sticks op een controller input ervaart, terwijl de speler in kwestie de stick niet aanraakt. Daardoor kunnen personages of cursors uit het niets bewegen, wat in sommige gevallen games (nagenoeg) onspeelbaar maakt. Het is een veelvoorkomend probleem met de Joy-Cons van de Nintendo Switch. Ook zijn er meldingen van een vergelijkbaar probleem met de PlayStation 5-controller.
De Steam Deck is een draagbare spelcomputer die spellen uit de Steam-catalogus afspeelt. De handheld verschijnt aanvankelijk met 64GB, 256GB en 512GB aan ingebouwde opslag, tegenover een vanafprijs van 419 euro. Valve verzekert dat "al je Steam-games" in ieder geval op de Steam Deck zouden moeten verschijnen. Daarnaast biedt de handheld ook ondersteuning voor zaken als Steam Chat, Remote Play en Steams eigen cloudopslag van spelbestanden.
©GMRimport