Untitled Goose Game wint Best Game bij DICE Game Awards
Nieuws

Untitled Goose Game wint Best Game bij DICE Game Awards

Untitled Goose Game is vannacht in de prijzen gevallen bij de DICE Game Awards. De ganzengame heeft de prijs gewonnen voor onder andere de beste game van het jaar.

De DICE Game Awards vonden in de nacht van donderdag op vrijdag plaats in Las Vegas. De Indie game Untitled Goose Game mocht tijdens de ceremonie drie prijzen in ontvangst nemen. Naast de prijs van de beste game van het jaar mocht de gans uit Untitled Goose Game ook nog een prijs in ontvangst nemen voor de beste personage in een game én beste prestatie voor een indie-game. De ontwikkelaar House House heeft verbaasd gereageerd op de prijzen, vooral op die van de beste game van het jaar.

Tijdens de ceremonie konden naast Untitled Goose Game nog een aantal andere games een prijs in ontvangst nemen. De third person-shooter Control won de meeste prijzen met vier awards voor actiegame van het jaar, beste gamedirectie, beste muziekcomposities en beste art direction. Verder ging de mobile-game Mario Kart Tour ervandoor met de prijs voor beste racegame van het jaar en kreeg Death Stranding de prijs voor beste audiotechniek in een game. Je kan de rest van de winnaars en prijscategorieën hieronder bekijken.

• Beste gamedesign:Baba Is You

• Beste portable game van het jaar : Sayonara Wild Hearts

• Beste Immersive Reality-game van het jaar: Pistol Whip

• Beste prestatie technische in Immersive Reality: Blood & Truth

• Beste prestatie voor online gameplay van het jaar: Apex Legends

• Strategie en simulatiegame van het jaar: Fire Emblem: Three Houses

• Sportgame van het jaar: FIFA 2020

• Rpg van het jaar : The Outer Worlds

• Fighting-game van het jaar : Mortal Kombat 11

• Familiegame van het jaar: Super Mario Maker 2

• Adventure-game van het jaar : Star Wars Jedi: Fallen Order

• Beste prestatie in technische vooruitgang van het jaar: Death Stranding

• Beste verhaal van het jaar: Disco Elysium

• Beste animatie van het jaar: Luigi's Mansion 3

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error