Uitzendkrachten Nintendo bekritiseren bedrijfscultuur
Gamer.nl
Nieuws

Uitzendkrachten Nintendo bekritiseren bedrijfscultuur

Parttimers en uitzendkrachten van Nintendo of America stellen dat ze het werk van full-timers moeten doen maar slechter behandeld en betaald worden. Ex-president Reggie Fils-Aimé reageert.

Uitzendkrachten (“contractors”) en parttimers die werk doen voor Nintendo of America zeggen dat onvrede groeit vanwege de discrepantie tussen hoe zij behandeld worden en hoe full-timers behandeld worden. Dat blijkt uit een onderzoek van IGN, dat met een dozijn huidige en voormalige werknemers sprak.

Naar verluidt is Nintendo of America terughoudend met het aantrekken van full-timewerknemers en het vast in dienst nemen van uitzendkrachten en freelancers. Daardoor zou de onvrede onder uitzendkrachten groeien, terwijl er steeds meer de revue passeren.

Nintendo meldde zelf eerder een turnover van 4,7% van de werknemers, aangezien full-timemedewerkers vaak jaren of zelfs decennia in dienst blijven. De bronnen van IGN zeggen echter dat veel uitzendkrachten na minder dan een jaar weer zijn vertrokken.

De parttime-werknemers en uitzendkrachten voelen zich volgens het onderzoek van IGN als “tweederangsburgers”, onder andere omdat ze worden uitgesloten van bedrijfsuitjes, -evenementen en –activiteiten, en omdat er andere regels voor aanwezigheid zouden gelden.

Een van de bronnen zegt dat het overlijden van een familielid ervoor zorgde dat ze gedurende een interviewproces voortijdig naar huis moest. Waarna ze van de persoon die de interviews afneemt kreeg te horen dat ze “aanwezigheidsproblemen” heeft.

Ook worden enkele beslissingen van Nintendo of America in twijfel getrokken. Zo zou het onverwachts sluiten van het Redwood City-kantoor van Nintendo voor onvrede hebben gezorgd. “Het beeld dat ik ervan kreeg is dat veel mensen succesvol vanuit huis werkten, waarna Nintendo het kantoor in Redwood City sloot en zei ‘dat niemand van jullie in Californië kan blijven, je moet hierheen verhuizen of vertrekken’”, zegt een bron.

IGN sprak ook met de voormalige president van Nintendo of America, Reggie Fils-Aimé, die zegt dat hij zich niet herkent in het beeld dat van Nintendo wordt geschetst. “Ik heb de verhalen gelezen over de klooftussen uitzendkrachten en full-timers. Het enige wat ik kan zeggen is dat dat niet de cultuur is die ik heb achtergelaten toen ik afscheid nam van Nintendo”, aldus Fils-Aimé.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!