Uitzendkrachten Nintendo bekritiseren bedrijfscultuur
Nieuws

Uitzendkrachten Nintendo bekritiseren bedrijfscultuur

Parttimers en uitzendkrachten van Nintendo of America stellen dat ze het werk van full-timers moeten doen maar slechter behandeld en betaald worden. Ex-president Reggie Fils-Aimé reageert.

Uitzendkrachten (“contractors”) en parttimers die werk doen voor Nintendo of America zeggen dat onvrede groeit vanwege de discrepantie tussen hoe zij behandeld worden en hoe full-timers behandeld worden. Dat blijkt uit een onderzoek van IGN, dat met een dozijn huidige en voormalige werknemers sprak.

Naar verluidt is Nintendo of America terughoudend met het aantrekken van full-timewerknemers en het vast in dienst nemen van uitzendkrachten en freelancers. Daardoor zou de onvrede onder uitzendkrachten groeien, terwijl er steeds meer de revue passeren.

Nintendo meldde zelf eerder een turnover van 4,7% van de werknemers, aangezien full-timemedewerkers vaak jaren of zelfs decennia in dienst blijven. De bronnen van IGN zeggen echter dat veel uitzendkrachten na minder dan een jaar weer zijn vertrokken.

De parttime-werknemers en uitzendkrachten voelen zich volgens het onderzoek van IGN als “tweederangsburgers”, onder andere omdat ze worden uitgesloten van bedrijfsuitjes, -evenementen en –activiteiten, en omdat er andere regels voor aanwezigheid zouden gelden.

Een van de bronnen zegt dat het overlijden van een familielid ervoor zorgde dat ze gedurende een interviewproces voortijdig naar huis moest. Waarna ze van de persoon die de interviews afneemt kreeg te horen dat ze “aanwezigheidsproblemen” heeft.

Ook worden enkele beslissingen van Nintendo of America in twijfel getrokken. Zo zou het onverwachts sluiten van het Redwood City-kantoor van Nintendo voor onvrede hebben gezorgd. “Het beeld dat ik ervan kreeg is dat veel mensen succesvol vanuit huis werkten, waarna Nintendo het kantoor in Redwood City sloot en zei ‘dat niemand van jullie in Californië kan blijven, je moet hierheen verhuizen of vertrekken’”, zegt een bron.

IGN sprak ook met de voormalige president van Nintendo of America, Reggie Fils-Aimé, die zegt dat hij zich niet herkent in het beeld dat van Nintendo wordt geschetst. “Ik heb de verhalen gelezen over de klooftussen uitzendkrachten en full-timers. Het enige wat ik kan zeggen is dat dat niet de cultuur is die ik heb achtergelaten toen ik afscheid nam van Nintendo”, aldus Fils-Aimé.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!