CD Projekt Red licht uitstel Cyberpunk 2077 toe
Philipp Weber, hoofd quest-ontwerper bij CD Projekt Red geeft een toelichting op het nieuws dat Cyberpunk 2077 wordt href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/cyberpunk-2077-uitgesteld-naar-september/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">uitgesteld</a>.
Toen eerder deze maand bekend werd dat Cyberpunk 2077 een aantal maanden uitgesteld was, kwam dat gepaard met geruchten, zoals dit vaker gaat. Cory Barlog, creatief hoofd bij SIE Santa Monica Studio, deelt via Twitter zijn perspectief op één zo’n gerucht. Hij reageert op een nieuwsartikel van Push Square, die het gerucht deelt dat het uitstel komt omdat de game nog niet goed draait op consoles. Barlog zegt vervolgens dat iedere game slecht draait tot deze geoptimaliseerd is.
Hij gaat verder door te zeggen dat games heel, heel erg lelijk zijn tot ze dat niet meer zijn en dat het optimaliseren van een game veel tijd kost omdat games tegenwoordig ontzettend complex zijn. “Voor mij is er NIETS schandelijk of beschamends dat de game niet goed loopt tijdens de ontwikkeling. We willen natuurlijk allemaal de soepelste/meest bug-vrije ervaring die menselijk mogelijk is uitgeven. Soms slagen we (meestal). Soms doen we dat niet. Maar het is NOOIT omdat we het niet hebben geprobeerd,” aldus Barlog.
Via Reddit gaat Philipp Weber, hoofd van quest-design bij CD Projekt Red, door op hetgeen dat Barlog is gestart. Hij zegt dat Barlog precies goed zat en dat ze nog actief bezig zijn met het optimaliseren van de game, “want dat is wat je doet in het laatste stadium van een game,” meldt Weber. Hij zegt dat veel elementen nog niet zijn geoptimaliseerd, omdat er constant dingen veranderen of nog niet af zijn.
De reden voor deze vertraging is volgens Weber altijd meerdere dingen, er is nooit maar één reden. Zo zijn ze ook nog bezig met het repareren van bugs en het perfectioneren van de game. “Geen geheime agenda, we zijn alleen bezig om de game beter te maken,” zo eindigt het bericht van Weber.
©GMRimport
Cyberpunk 2077 komt op 21 september uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.