CD Projekt Red licht uitstel Cyberpunk 2077 toe
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt Red licht uitstel Cyberpunk 2077 toe

Philipp Weber, hoofd quest-ontwerper bij CD Projekt Red geeft een toelichting op het nieuws dat Cyberpunk 2077 wordt href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/cyberpunk-2077-uitgesteld-naar-september/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">uitgesteld</a>.

Toen eerder deze maand bekend werd dat Cyberpunk 2077 een aantal maanden uitgesteld was, kwam dat gepaard met geruchten, zoals dit vaker gaat. Cory Barlog, creatief hoofd bij SIE Santa Monica Studio, deelt via Twitter zijn perspectief op één zo’n gerucht. Hij reageert op een nieuwsartikel van Push Square, die het gerucht deelt dat het uitstel komt omdat de game nog niet goed draait op consoles. Barlog zegt vervolgens dat iedere game slecht draait tot deze geoptimaliseerd is.

Hij gaat verder door te zeggen dat games heel, heel erg lelijk zijn tot ze dat niet meer zijn en dat het optimaliseren van een game veel tijd kost omdat games tegenwoordig ontzettend complex zijn. “Voor mij is er NIETS schandelijk of beschamends dat de game niet goed loopt tijdens de ontwikkeling. We willen natuurlijk allemaal de soepelste/meest bug-vrije ervaring die menselijk mogelijk is uitgeven. Soms slagen we (meestal). Soms doen we dat niet. Maar het is NOOIT omdat we het niet hebben geprobeerd,” aldus Barlog.

Via Reddit gaat Philipp Weber, hoofd van quest-design bij CD Projekt Red, door op hetgeen dat Barlog is gestart. Hij zegt dat Barlog precies goed zat en dat ze nog actief bezig zijn met het optimaliseren van de game, “want dat is wat je doet in het laatste stadium van een game,” meldt Weber. Hij zegt dat veel elementen nog niet zijn geoptimaliseerd, omdat er constant dingen veranderen of nog niet af zijn.

De reden voor deze vertraging is volgens Weber altijd meerdere dingen, er is nooit maar één reden. Zo zijn ze ook nog bezig met het repareren van bugs en het perfectioneren van de game. “Geen geheime agenda, we zijn alleen bezig om de game beter te maken,” zo eindigt het bericht van Weber.

©GMRimport

Cyberpunk 2077 komt op 21 september uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!