CD Projekt Red licht uitstel Cyberpunk 2077 toe
Nieuws

CD Projekt Red licht uitstel Cyberpunk 2077 toe

Philipp Weber, hoofd quest-ontwerper bij CD Projekt Red geeft een toelichting op het nieuws dat Cyberpunk 2077 wordt href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/cyberpunk-2077-uitgesteld-naar-september/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">uitgesteld</a>.

Toen eerder deze maand bekend werd dat Cyberpunk 2077 een aantal maanden uitgesteld was, kwam dat gepaard met geruchten, zoals dit vaker gaat. Cory Barlog, creatief hoofd bij SIE Santa Monica Studio, deelt via Twitter zijn perspectief op één zo’n gerucht. Hij reageert op een nieuwsartikel van Push Square, die het gerucht deelt dat het uitstel komt omdat de game nog niet goed draait op consoles. Barlog zegt vervolgens dat iedere game slecht draait tot deze geoptimaliseerd is.

Hij gaat verder door te zeggen dat games heel, heel erg lelijk zijn tot ze dat niet meer zijn en dat het optimaliseren van een game veel tijd kost omdat games tegenwoordig ontzettend complex zijn. “Voor mij is er NIETS schandelijk of beschamends dat de game niet goed loopt tijdens de ontwikkeling. We willen natuurlijk allemaal de soepelste/meest bug-vrije ervaring die menselijk mogelijk is uitgeven. Soms slagen we (meestal). Soms doen we dat niet. Maar het is NOOIT omdat we het niet hebben geprobeerd,” aldus Barlog.

Via Reddit gaat Philipp Weber, hoofd van quest-design bij CD Projekt Red, door op hetgeen dat Barlog is gestart. Hij zegt dat Barlog precies goed zat en dat ze nog actief bezig zijn met het optimaliseren van de game, “want dat is wat je doet in het laatste stadium van een game,” meldt Weber. Hij zegt dat veel elementen nog niet zijn geoptimaliseerd, omdat er constant dingen veranderen of nog niet af zijn.

De reden voor deze vertraging is volgens Weber altijd meerdere dingen, er is nooit maar één reden. Zo zijn ze ook nog bezig met het repareren van bugs en het perfectioneren van de game. “Geen geheime agenda, we zijn alleen bezig om de game beter te maken,” zo eindigt het bericht van Weber.

©GMRimport

Cyberpunk 2077 komt op 21 september uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!