Ubisoft wijkt niet af van huidige open wereld-formule
Tijdens een interview met GameIndustry.biz vertelt Ubisoft CEO Yves Guillemot dat zij het huidige open wereld-design voorlopig blijven aanhouden en zelfs willen uitbreiden.
GameIndustry.biz vroeg of Ubisoft gaat terugkeren naar de voormalige formule zoals gezien bij Assassin’s Creed Unity of dat zij bij het open wereld-concept van Odyssey blijven. Het verschil is dat Unity een kleinere omgeving met meer focus aanbood, terwijl de nieuwere games in de serie een groter speelveld bevatten. Guillemot meldt dat ze de huidige formule blijven behouden, “Ons doel is om ervoor te zorgen dat je een Unity kan hebben binnen een Odyssey. Als je een verhaal van vijftien uur wil dan kan dat, maar je kan ook andere verhalen hebben.”
Daarna wordt er ingegaan op het financiële aspect van het ontwikkelen van dit soort games. Open wereld games zijn duur om te produceren, terwijl de kosten voor de consument ongeveer gelijk blijven. Wanneer Guillemot gevraagd wordt om hier wat meer over te vertellen, zegt hij dat dit model te onderhouden is doordat het aantal spelers van de games groeit. De toenemende markten en langere levensduur van games geeft hij ook als redenen.
Voorlopig gaat Ubisoft zich dus houden aan games met een open wereld, waarbij de gebruiker volledig kan kiezen hoe hij/zij de game wil spelen.