Ubisoft wijkt niet af van huidige open wereld-formule
Nieuws

Ubisoft wijkt niet af van huidige open wereld-formule

Tijdens een interview met GameIndustry.biz vertelt Ubisoft CEO Yves Guillemot dat zij het huidige open wereld-design voorlopig blijven aanhouden en zelfs willen uitbreiden.

GameIndustry.biz vroeg of Ubisoft gaat terugkeren naar de voormalige formule zoals gezien bij Assassin’s Creed Unity of dat zij bij het open wereld-concept van Odyssey blijven. Het verschil is dat Unity een kleinere omgeving met meer focus aanbood, terwijl de nieuwere games in de serie een groter speelveld bevatten. Guillemot meldt dat ze de huidige formule blijven behouden, “Ons doel is om ervoor te zorgen dat je een Unity kan hebben binnen een Odyssey. Als je een verhaal van vijftien uur wil dan kan dat, maar je kan ook andere verhalen hebben.”

Daarna wordt er ingegaan op het financiële aspect van het ontwikkelen van dit soort games. Open wereld games zijn duur om te produceren, terwijl de kosten voor de consument ongeveer gelijk blijven. Wanneer Guillemot gevraagd wordt om hier wat meer over te vertellen, zegt hij dat dit model te onderhouden is doordat het aantal spelers van de games groeit. De toenemende markten en langere levensduur van games geeft hij ook als redenen.

Voorlopig gaat Ubisoft zich dus houden aan games met een open wereld, waarbij de gebruiker volledig kan kiezen hoe hij/zij de game wil spelen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan
Nieuws

Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan

Het doel zou zijn om de game eindelijk in complete staat uit te brengen

Er zouden flink wat wijzigingen plaatsvinden binnen het managementteam van Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games.

Dat meldt Insider Gaming te hebben vernomen. Volgens anonieme bronnen die niet publiekelijk over de plannen van de studio mogen plaatsen zijn diverse werknemers in leidinggevende posities ontslagen, en zijn andere managers in andere rollen verdeeld.

De veranderingen zouden eerder deze maand van start zijn gegaan en zijn aangekondigd middels een interne memo van baas Chris Roberts. De directeur zou spreken van een "laserfocus" met als doel om de 1.0-versie van Star Citizen en de singleplayercampagne Squadron 42 uit te brengen. Sommige werknemers zouden echter vermoeden dat de veranderingen vooral worden doorgevoerd om kosten te besparen. Afgelopen november werden er ook al werknemers ontslagen bij de studio.

De crowdfunding voor Star Citizen heeft onlangs de 750 miljoen dollar gepasseerd. Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt. Cloud Imperium Games heeft onlangs een nieuwe video van Star Citizen uitgebracht, waarin in anderhalve minuut wordt getoond waar de game om draait. Deze video is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Feybreak-update voor Palworld nu beschikbaar
Nieuws

Feybreak-update voor Palworld nu beschikbaar

Inclusief een cross-over met Terraria

De nieuwe Feybreak-update voor Palworld is vanaf vandaag beschikbaar voor de game.

De update bevat nieuwe Pals, wapens, gebouwen, een nieuwe factieleider en een nieuw eiland dat ongeveer zes keer groter is dat Sakurajima, het vorige eiland dat middels een update werd toegevoegd.

Daarbij zijn er nieuwe bronmaterialen om te verzamelen - Chromite en Hexolite Quartz - kunnen spelers Pals op expedities sturen om meer materialen te verzamelen en kunnen spelers onderzoeken uitvoeren in het Pal Labor Research Laboratory om permanenten passieve boosts te ontgrendelen.

Ook nieuw is Meowmeow, een zwaard die kogels afvuurt die uit Terraria afkomstig is. Volgens de makers is dit nog meer een voorproefje van de samenwerking tussen Palworld en Terraria die volgend jaar wordt voortgezet.

Palworld groeide begin dit jaar na release op pc, Xbox en Game Pass in een mum van tijd uit tot een grote hit met vele miljoenen spelers. In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren. De game is inmiddels ook speelbaar op PlayStation 5.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld eerder dit jaar wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games. Niet geheel toevallig wijzigde Pocketpair onlangs de precieze werking van de zogeheten 'Pal Spheres', die erg op Pokéballs lijken.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!